[kdecat] Un parell de coses a corregir

Sebastià Pla i Sanz sps at sastia.com
Sun Jun 13 19:54:54 UTC 2004

A Dijous 10 Juny 2004 22:44, Albert Astals Cid va escriure:

Hola Albert,

En primer lloc disculpes pel retard en contestar. Porto uns dies sense llegir
el correu, i ho acabo de fer ara. Ho sento però discrepo de la teva opinió en
els dos punts. Miraré de justificar-ho.

> El tema de "case sensitive" -> "sensible a caixa" ja és una mica antic, fa
> algun temps crec que es va decidir canviar-lo per "distingeix majúscules"

Es va decidir? Jo no me'n vaig enterar. Podries ser més concret? Quan es va
decidir i qui ho va decidir?

> Però encara he trobat 10 entrades a HEAD que posa sensible a caixa, esteu
> d'acord q les canvii?

Adjunto una còpia de l'explicació de perquè vaig decidir traduir-ho com a
"Sensible a caixa":
--------------
> En/Na Jordi Pedrals ha escrit:

>       Sempre és difícil traduir això ja que no hi ha cap equivalent a "case"
> en català. En aquest cas, jo ho traduiria per "Distingeix entre
> majúscules i minúscules".

Si que hi ha un equivalent a "case" en català. El meu diccionari
Anglès-Català (Enciclopedia Catalana) diu:

case ... Typ caixa.

I el meu diccionari manual Pompeu Fabra (Edhasa) diu:

caix/a ... De caixa alta, baixa, majúscula, minúscula.

Al KDE he traduït "Case Sensitive" com "Sensible a caixa".
-----------

Crec que aquesta opció és millor (més senzilla, més curta, més acostada a
l'anglès i genuïnament catalana) que l'opció proposada per Softcatalà:
distingeix entre majúscules i minúscules. I tampoc veig que sigui tant
difícil d'entendre.

> Una altra cosa és això:
> Konqueror -> arranjament -> configura konqueror -> Intermediari ....... i
> un es troba missatges com
>
> "Especifica manualment l'arranjament del procurador"
>
> Però??? no estava jo configurant l'intermediari? pq c**y hem posa
> procurador ara?
>
> Jo unificaria els termes i encara que cap dels dos m'acaba de convencer com
> a traduccio de proxy intermediari ho fa MOLT MÉS que procurador, esteu
> d'acord a que unifiqui a intermediari i procurador -> intermediari?

Un cas molt semblant passa amb proxy. El diccionaria Anglès-Català dels
diccionaris de l'Enciclopèdia Catalana diu:

proxy: poders, procuració | apoderat, substitut, mandatari | by ~ per poders |
to be married by ~ casar-se per poders | to vote by ~ votar (per poders, per
procuració).

D'altra banda el Pompeu Fabra diu:

procuració: poder donat legalment per algú a una persona per a obrar en nom
seu.
procurador: que procura, que obra per procuració. El qui, per ofici, en els
tribunals i audiències, obra per una de les parts en virtut de poder que li
ha estat donat legalment per aquesta.

I la traducció del Vox Pocket Català-Anglès no menciona proxy per a res.
Concretament diu:

intermediari: intermediate | mediator | middle-man

Ja se que torno a entrar en conflicte amb la solució proposada per Softcatalà.
Però crec que haig de donar la meva opinió.

Pros de les meves propostes: concorden amb el que diuen els diccionaris,
porten així des de l'inici del KDE, a mi em semblen més senzilles i genuïnes
(opinió discutible, com totes).
Contres: no segueixen la línia "oficial", poden resultar difícils d'entendre
(per algú).

Crec que no ens hauríem de limitar a discutir-ho l'Albert i jo. Estaria bé que
els que esteu subscrits a la llista (48 persones usuàries del KDE) doneu la
vostra opinió. Fins ara només l'Antoni ha opinat. Per la meva banda accepto
el que digui la majoria.

Records,
Sebastià