[kdecat] Preguntes de novell

e6732201 at est.fib.upc.es e6732201 at est.fib.upc.es
Mon Feb 9 17:57:22 UTC 2004

Missatge citat per Benjamí Villoslada <benjami at bitassa.com>:

> [...]
> els .POT de templates/ no se sap immediatament si està o no per traduir.
>
> Si vaig a ca/ sí que veig carpetes verdes i vermelles.  Si n'obro una de
> vermella, el pendent de traduir coincideix amb el que veig aquí:
> http://i18n.kde.org/stats/gui/KDE_3_2_BRANCH/ca/kdepim/index.php
> (el cas del korganizer)
>
> Així que m'imagino que:
>
> - - No té gaire utilitat navegar pels .POT dins templates/ amb el gestor de
> catàlegs del KBabel.  Més val anar a la web.

> - - He fet qualcuna cosa malament (el més possible :)

Els .pot son plantilles per la traducció, la única utilitat que tenen són per
anar a buscar els fitxers que estiguin sense traduir.

> Per organitzar-me un poc:
>
> - - Mirant quin paquet puc traduir, els que estan a mitges (com korganizer)
> més
> val deixar-los o també es poden demanar?

Tot depen de si el seu traductor el vol acabar o no té temps/interés. A mi em
sembla que és millor que tot el programa el tradueixi una mateixa persona per
això de donar una mica més d'integritat, però si no s'acabarà de traduir més
val traducció que integritat. Amb això vull dir que preguntis pel fitxer en
concret.

> - - Cal actualitzar sovint la còpia local? (vull dir els $ cvs -z4 update
> kde-i18n/ca ; cvs -z4 update kde-i18n/templates).  Suposo que un moment per
> actualitzar és en acabar una feina i cercar-ne un altre, quan la feina
> acabada encara no està al CVS.

Teoricament no hauria de fer falta ja que la branca 3.2.x està congelada per
nous missatges o sigui que el fitxer no hauria canviar. El problema es que a
vegades si canvien i per tant estaria bé actualizar de quan en quan per no
creure que has acabat i que encara quedin coses.

> - - Cal treballar amb els .PO dins un lloc diferent al del CVS perquè no
> interfereixin les actualtitzacions?

No passa res per trabalalr al mateix lloc, l'únic problema que se't pot
plantejar al fer un cvs update és que hi hagi conflicte, normalment a les
capceleres, però són molt fàcils de resoldre editant el fitxer amb un editor
de text.

Albert.