[kdecat] Nombre i número

Sebastia Pla i Sanz sps at sastia.com
Wed Dec 29 18:11:11 UTC 2004

Hola,

Jo no recordo que ho haguéssim parlat mai a la llista. Estic d'acord amb el
David. Una descripció curta i entenedora és la que dóna la guia d'estil de
Softcatalà:

nombre / número: El mot nombre s'usa quan es pot canviar per quantitat (El
nombre de visitants de la web és de XX = La quantitat de visitants...) o bé
quan vol dir xifra (El nombre 0 no pot aparèixer mai). El mot número indica
la posició dins una sèrie (exemples: el número de sèrie, el número de port,
el número 6, el nombre de fitxers, el nombre d'instal·lacions). No es pot
usar número en els casos en què pertoca nombre.

Com que aquest és un error que fem sovint al parlar (al menys jo), em sembla
que l'hem fet en abundància a les traduccions.

Sebastià
--
Encara quedem valencians que no volem deixar d'ésser el poble que som,
que no volem cedir a la dissolució ni a la indiferència.