[kdecat] Embolic amb les dreceres del KMail

Sebastia Pla i Sanz sps at sastia.com
Sun Dec 19 22:37:12 UTC 2004

Hola a tothom,

L'explicació de l'Albert és totalment correcta. Només voldria afegir un parell
de coses (de fet són més, però com que ets mallorquí ja ens entenem ;-))

Les tecles acceleradores (les subratllades) no només s'usen als menús, sinó
també a les caixes de diàleg, per anar directament a un camp, seleccionar una
opció o prémer un botó, fent servir Alt+lletra subratllada. Això és molt més
ràpid que usar el ratolí. Quan hi ha dos cops la mateixa tecla acceleradora
es diu que hi ha una col·lisió o un conflicte.

En temps antics (versió 1.x) del KDE m'havia entretingut en anar menú per menú
i caixa de diàleg per caixa de diàleg per tal de trobar i reparar les
col·lisions. Ara mateix això és una tasca més aviat impossible.

D'altra banda, com que aquest problema el tenen tots els idiomes, la gent del
KDE ha provat de donar diverses solucions. El KBabel pot comprovar que s'han
definit tecles acceleradores en totes les traduccions on l'original anglès
també té una acceleradora. Ho acabo de comprovar al KMail i me n'ha trobat
dues que he aprofitat per corregir.

Una altra possibilitat és posar el text següent a
~/.kde/share/config/kdeglobals:

[Development]
CheckAccelerators=F12
AutoCheckAccelerators=false
AlwaysShowCheckAccelerators=false

En prémer F12 mostra els conflictes d'acceleradors del programa on estàs i
suggereix solucions. La darrera versió fins i tot corregeix els acceleradors
per solucionar els conflictes. Aquesta funcionalitat s'anomena Dr. Klash.

Però si malgrat tot això ens trobem amb una col·lisió, només cal prémer
diverses vegades la tecla repetida per tal d'anar a l'opció que volem triar
entre totes les possibles.

Res més, espero que aquesta pallissa de correu li sigui útil a algú.

Cordialment,
Sebastià

A Diumenge 19 Desembre 2004 09:23, Albert Astals Cid va escriure:
> Et veig confós, una cosa és una drecera de teclat i una altra cosa
> completament diferent són les lletres que están _subratllades_
> (acceleradores)
>
> Les dreceres (en el teu cas G o L) s'activen quan apretes les tecles estant
> a la finestra sense res més.
>
> Les lletres subratllades s'activen quan estás al menú corresponent i
> apretes la tecla subratllada, en aquest cas si apretes una decrera marcada
> no funcionarà. Les lletres subratllades no es poden canviar a nivell
> d'usuari, es defineixen a la traducció.
>
> D'aquí jo extreuria dos bugs:
> [...]

Encara quedem valencians que no volem deixar d'ésser el poble que som,
que no volem cedir a la dissolució ni a la indiferència.
		   Joan Fuster. "Nosaltres, els valencians"