[kdecat] Alternatives a mots ja traduits

Tomàs Núñez Lirola tomas at grupoeon.net
Mon Nov 24 16:36:40 UTC 2003

Hola
Torno a ser jo amb el mateix de sempre :P
En primer lloc, volia fer notar que el programa "kppp" te un botó on hi diu
"Valors". Segons em sembla, aquest botó és "Settings" en anglés, amb la qual
cosa hauria de ser "Arranjament" en català. Que us sembla a vosaltres?

I tot i que sé que "Arranjament" és un mot correcte, jo continuo veient que a
la gent li xoca... Només un últim suggeriment: La paraula "configuració" us
sembla adequada per "Settings"? Potser ja l'heu refusat per algun motiu, però
jo ho pregunto per si de cas (no em digueu pesat, eh? :P)

Un altre punt el trobo dins del "Kcontrol". Si vaig al "Centre de control" de
les KDE, dins de "Temes i aparença" trobo "Engegador ràpid". En l'original es
deia "Launch feedback" i he pogut comprovar que els companys castellans han
posat "Notificación de lanzamiento", la qual cosa sembla més propera a
l'original que "Engegador ràpid". La paraula "feedback" es tradueix per
"retroalimentació", però potser és més conegut el tecnicisme "feedback" que
la seva traducció. Si no he entés jo malament el significat d'aquest apartat,
"Launch feedback" significa "Comportament de les KDE quan s'executa un
programa" o una cosa semblant. Però clar, no podem posar una frase tan
llarga :P El meu problema és que no se m'acut una traduccio per launch
(llençament? execució? engegada?) ni tampoc per feedback (notificacions?
comportament? resposta?). Algú te alguna opinió al respecte?

Més encara... Cada cop que obro el "Konsole" i obro 3 botons i em trobo que la
barra d'abaix ja està plena (amb només tres botons) penso que potser la
traducció de "shell" per "Interpret de comandaments", tot i ser correcta, es
massa llarga. Que us semblaria deixar-ho p.ex. en un simple "Interpret"? O
posar "Consola"? O que us semblaria posar "Musclo" :P?

Res més per ara. Espero no resultar massa destructiu amb les meves idees, no
m'agafeu mania ;)

Adeu!