[kdecat] Paraula "resume"

Josep Ma. Ferrer josep.m.ferrer at wanadoo.es
Mon Nov 17 20:59:50 UTC 2003

En/na Tomàs Núñez Lirola ha escrit:
> Hola
> He vist al Kget (i juraria que a uns quants llocs més) que es tradueix la
> paraule "resume" com "resumir". A mi em sembla que aquestes dues paraules no
> signifiquen el mateix... La primera paraula que em ve al  cap per traduir
> "resume" és "continuar". Però clar, aleshores com traduirem "continue"?
> [...]
>
> I després de llegir tot això, la veritat que em sembla que no entenc per què a
> alguns llocs fan servir "continue" i a uns altres "resume", per tant em
> [...]

	També podrien utilitzar "restart" però el angloparlants són així de
complicats ;)

	Entenc que "resume", en el context del kget, significa quelcom semblant
a "continuar des de l'interrupció", o per dir-ho d'una altre manera, hi
havia un procés previ que ha acabat abans d'hora i ara s'intenta
continuar des del punt d'interrupció. En catalá, "resum" és reduïr a
termes breus, condensar allò que ha estat dit o escrit (Diccionari de la
Llengua Catalana, Enciclopèdia Catalana).

	En la meva opinió, la traducció correcta de "resume" seria "continua" o
"reengega" o "rependre" (posats a triar, aquesta darrera m'agrada més).

	Salutacions!

PD: Perdó per resumir el text original ;)