Re: [kdecat] Softcatalà anuncia la disponibilitat de la distribució GNU/Linux Mandrake 9.1 en català

Benjami Villoslada ll.01 at bitassa.com
Fri Apr 11 00:23:25 UTC 2003

At 23:20 10/04/2003, Antoni Bella Perez wrote:
>Això crec que no està bé però potser algú opina diferent a mi. Què en dieu?
>Creieu que els usuaris són prou observadors per a veure que hi han més coses
>traduides al català que les que _ells_ resalten com a principals?

Fa temps que de Softcatala no m'agrada ni l'estil de les notes de premsa ni
de la visibilitat que donen a col·laboradors i autors originals.

Fins no fa gaire, tal com ho explicaven, calia ser del ram informàtic per
saber distinguir que Softcatalà no era l'autor únic d'algun programari que
sortia a les seves planes --els hi vaig dir, van contestar que ho
canviarien i així ha estat... ara hi ha enllaços a les webs dels autors
reals de programes com el Gimp o OOo.

A la nota de premsa de Mandrake expliquen clar que els desenvolupadors no
són ells... tenint en compte la trajectòria anterior, és una passa de
gegant.   Potser amb tota una distro tant popular no gosen a dir segons
què.   Però en altres casos, quan es tracta de programari no tant conegut,
simplement "presenten" el programa + la celebérrima frase "en català" en
comptes de "la traducció":
http://www.softcatala.org/cgi-bin/gaudi/news/news.cgi?a=112&t=template.html

Naltros sabem que el GIMP va ser l'orígen de les les llibreries GTK, la
base de moltíssim programari lliure... però poseu-vos en les sabates d'un
polític neoludita i rellegiu la plana anterior, a veure què
interpretau.  No se quines són les seves intencions ni a qui volen
impressonar... però ni posaria la mà al foc ni els hi compraria cap cotxe
de segona mà.

Em fa l'efecte que costarà molt que a Sofcatalà entenguin --o vulguin
entendre-- la importància de la visibilitat al món del programari
lliure.   Sembla que tenen altres prioritats.   Però que s'hi posin com
vulguin, si continuen així perdran crèdit i prestigi a mida que hom
entengui de què va la cosa.

La visibilitat sovint és l'únic pagament de la feina voluntaria, la base al
món del bit obert.  No tenir-la en compte és com no pagar:  una estafa pels
col·laboradors i usuaris que mai sabran a qui agraïr tota la feina de la
que gaudeixen.

--
Benjamí
http://bitassa.com