Kubuntu 12.04 και μεταφράσεις (Ήταν: Re: Διαθέσιμο το Ubuntu 12.04 Alpha 2 - δυνατότητα για δοκιμή των ελληνικών.)

Simos Xenitellis simos.lists at googlemail.com
Sat Feb 11 22:21:45 UTC 2012

Προς τη λίστα kde-el:

Ως κοινότητα Ubuntu-gr μεταφράζουμε το Ubuntu 12.04 στα ελληνικά και
κάνουμε ποιοτικό έλεγχο της μετάφρασης.
Για το κομμάτι του Kubuntu (Ubuntu με KDE) θα θέλαμε τη βοήθεια της
κοινότητας KDE-el.

1. Παρακάτω ο Σταύρος περιγράφει μηνύματα που μπορούν να διορθωθούν
ώστε η εμπειρία ενός νέου χρήστη Kubuntu θα είναι η καλύτερη δυνατή.
Ως χρήστες ελεύθερου λογισμικού, βλέπουμε ότι το αν ένας νέος χρήστες
θα επιλέξει να συνεχίσει να χρησιμοποιεί μια διανομή σχετίζεται με το
κατά πόσο προσεγμένη είναι η συγκεκριμένη διανομή. Μικρές στοχευμένες
διορθώσεις έχουν μεγάλα αποτελέσματα.
Αν υπάρχει κάποιο μέλος της kde-el που θα ήθελε να συμμετάσχει ενεργά
στο μεταφραστικό έργο στο Launchpad, ας το αναφέρει ώστε να εγκρίνουμε
(κοινότητα Ubuntu-gr) λογαριασμούς, κτλ.

2. Υπάρχει το πακέτο
https://translations.launchpad.net/ubuntu/precise/+source/qt4-x11/+pots/kdeqt/el/+translate?show=untranslated
που δεν έχει μεταφραστεί και το μεταφράζουμε στο Launchpad.
Είναι βασικό πακέτο του Qt + KDE και δεν το βρήκα μεταφρασμένο αλλού.
Η μόνη μετάφραση που βρήκα είναι αυτή στο Launchpad. Οπότε, μπορείτε
να βοηθήσετε να ολοκληρωθεί η μετάφραση στο Launchpad και να πάρετε
μετά το .po.

3. Στο φόρουμ μας, http://forum.ubuntu-gr.org/ αρκετά μέλη αναφέρουν
πρόβλημα στο γράψιμο τόνων στα ελληνικά, σε εφαρμογές Qt. Γενικά
λειτουργούν οι τόνοι, ωστόσο κατά τη χρήση της διανομής κάποια αλλαγή
συμβαίνει και δεν είναι δυνατόν να γραφούν τόνοι. Είναι καλό να
διερευνηθεί μιας και αποτρέπει αρκετούς χρήστες από το να
χρησιμοποιούν εφαρμογές που βασίζονται στο Qt. Το πρόβλημα υπάρχει εδώ
και μερικά χρόνια. Η πιο πιθανή πηγή του προβλήματος είναι ότι οι
εφαρμογές δε θέτουν σωστά το locale (σε en_US.UTF-8 ή el_GR.UTF-8)
οπότε δεν ενεργοποιείται το υποσύστημα του X.Org για να λειτουργήσουν
οι τόνοι. Σε εφαρμογές gtk+ δεν υπάρχει το πρόβλημα αυτό, μιας και
έχει δικό του υποσύστημα για τους τόνους.

Σίμος