[kde-doc-english] een update

Marc Heyvaert marc_heyvaert at yahoo.com
Wed Aug 18 13:38:47 CEST 2004

Hallo!

Een kort berichtje om te zeggen dat ik nog wel leef,
maar dat mijn linux box nog steeds zo goed als dood
is...:-(

Ik ben nauwelijks bekomen van de vorige crash wegens
prutsen aan mijn fonts en ik heb al weer een nieuwe
gehad. Dit bericht is een beetje bedoeld als
waarschuwing en misschien ook wel om wat feedback te
krijgen.

Mijn doel was The Gimp 2.x te installeren. Na update
van alles KDE en Gnome op mijn SuSE 8.2 box begon ik
met downloaden van de sources (geen Gimp 2.x rpm te
bespeuren bij SuSE). Compileren ging niet wegen
ontbreken of niet up-to-date zijn van een aantal
pakketten. Dus meer compilatie, en alles ging goed.
./configure voor The Gimp lukte, maar ik bleek
achteraf toch problemen te hebben met een verouderde
Fontconfig. Compilatie van Fontconfig 2.2 scheen te
lukken maar na installatie liep alles in het honderd.
Compileren van The Gimp lukte nog steeds niet, andere
toepassingen wilden niet meer starten. Aanvankelijk
deed KDE het nog wel, maar na een reboot kon ik geen
X-server meer opstarten...

Dus ben ik gisteren terug begonnen aan een nieuwe
install. Daarna zal ik proberen wat 'braver' te worden
en mijn systeem wat gerust te laten. Misschien krijg
ik dan ook nog wat werk gedaan...

Marc