[kde-de] digikam zeigt nur schwarze bilder

Gerald Geib mail at geraldgeib.de
So Mär 26 16:17:00 CEST 2006

Hi Sven,

sorry, kleines Missverständnis, ich habe das Problem ja eigentlich nicht.
Bei mir betrifft es nur RAW-Dateien und ich habe auf diesem Rechner noch
digiKam 0.7.2 laufen. (Gibt noch keine 64bit-Pakete.)

Habe gerade nochmal den anderen Rechner hochgefahren - da ist schon 0.8.1
installiert - der zeigt auch schon die RAW-Dateien an.
Entspricht auch den Release Notes von digiKam:

digiKam 0.8.1
Submitted by Tom Albers on Sat, 2006-01-21 17:06.
We are pleased to announce digiKam 0.8.1. This version brings raw support, new
icons, image rating, printing enhancements and in the meanwhile we also fixed
some bugs. The noteworthy features in this release:

    * You are now able to rate your images from 1 start to 5 stars. In the
search part of digiKam, you can search for images with a certain rating.
    * A new theme has been added, the 'Dessert' theme.
    * 8 bit raw support has been added, you can now view those images in the
imageviewer. In digiKam version 0.9.0 there will be 16 bit raw support.
    * copy & paste support has been added, you can copy between albums and
from

» read more | 2338 reads

Herzliche Grüße

;-) Gerald