[Kde-i18n-sr] KDEov kalendar i srpski praznici

Далибор Ђурић daliborddjuric на gmail.com
Уто Јун 17 19:21:23 CEST 2010

Током 17. јун 2010. 15.15, Часлав Илић <caslav.ilic на gmx.net> је написао/ла:

> Важи се :)

> Претпоставих да ће Слободан Т. да убаци и ове, хм, државно-верске
> (православни Божић и Ускрс, Свети Сава?...), а да ће Далибор онда да дода
> још верских (неки избор већих празника, да не испадне црвено оквирче у
> календару на сваки трећи дан :)
>
> Мада ми сад паде на памет још једна могућност: да направимо основни
> holiday_rs_LL који ће да садржи само државне (укључујући верске који су и
> државни), па онда holiday_rs_LL_orthodox који ће да садржи шири избор
> верских?

Датум Васкрса се рачуна помоћу Гаусовог алгоритма:
1. корак
Подијелимо годину у којој тражимо Васкрс са 19, остатак назовемо а;
2. корак
Исту годину подјелимо са 4, остатак назовемо б;
3. корак
Исту годину подијелимо са 7, остатак назовемо в;
4. корак
Помножимо а са 19 и додамо 15 резултату, укупну вриједност подијелимо
са 30 остатак назовемо г;
5. б помножимо са 2, в са 4, г са 6, саберемо те три вриједности и
додамо још 6 на резултат. Укупну вриједност подијелимо са 7. Остатак
назовемо д.
6. 22+г+д даје датум Васкрса према старом календару, ако је збир већи
од 31, 31 се одузме од збира и датум је у априлу.  (4+г+д према новом,
ако је збир већи од 30 , 30 се одузме датум је у мају)
Цвијети су 7 дана прије Васкрса, Велики Петак је Петак пред Васкрс,
Спасовдан је 40. дан послије Васкрса, (четвртак) Духови су 7 седмица
по Васкрсу (недјеља)
Непокретни заповједни празници (Тј. они са црвеним словом):
7. јануара Божић
8. други дан Божића
9. трећи дан Божића-Свети Стефан (Уједно Дан Републике у РС и слава исте)
14. јануара Свети Василије Велики, Српска нова година
19. јануара Богојављење
20. јануара Свети Јован Крститељ
27. јануара Свети Сава (уједно државни празник)
12. фебруара Света Три Јерарха
15. фебрура Сретење (уједно Дан Државности у Србији, у Републици
Српској дан првог српског устанка)
7. априла Благовијести Пресвете Богородице
6. маја Свети великомученик Георгије
12. маја Свети Василије острошки чудотворац
24. маја Света браћа Кирило и Методије, апостоли словенски
3. јуна Свети цар Константин и царица Јелена
28. јуна Свети великомученик кнез Лазар и свети српски великомученици
(Слава Војске рс -значајан датум)
7. јула Рођење светог Јована Крститеља
12. јула Свети апостоли Петар и Павле
2. августа Свети пророк Илија
19. августа Преображење Господње
28. августа Успеније Пресвете Богородице - Велика Госпојина
11. септембра Усековање главе Св. Јована Крститеља
21. септембра Рођење пресвете Богородице - Мала Госпојина
27. септембра Воздижење Часног Крста - Крстовдан
27. октобра Света мати Параскева
31. октобра Свети Петар Цетињски (Овог дана је и Свети апостол Лука,
али предност имају локални култови)
8. новембра Свети великомученик Димитрије солунски
21. новембра Сабор Светог архангела Михаила (у РС дан потписивања
Дејтонског споразума државни празник и слава полицје, значајан датум)
4. децембра Ваведење Пресвете Богородице у Храм,
19. децембар Свети Николај архиепископ мириликијски.
Постови:
Васкршњи почиње 7 седмица прије Васкрса (у понедјељак), Петровски 8
дана послије Духова (понедјељак), Госпојински 14. августа, Божићни 28.
новембра (ако је 27. новембар у сриједу или петак, тада почиње божићни
пост)
Једнодевни постови
18. јануар
11. септембар