Tipus de lletra (era Re: Traducció de "pointer")

Orestes Mas orestes at riseup.net
Fri Sep 8 01:45:08 BST 2023

El diumenge, 3 de setembre de 2023, a les 17:17:39 CEST, Joan Montané va
escriure:
> El 30/8/23 a les 3:18, Orestes Mas ha escrit:
>
> Hola,
>
> Disculpeu que em posi en la conversa. No és estrictament sobre el tema
> que es tracta, però ho comento per a evitar confusions futures: Josep
> Ma. Mestre no és membre de Softcatalà, ni ho ha estat mai. Tenim 2
> membres amb nom de pila Josep Ma., però cap d'ells és el Mestre :)

Ai, doncs ho sento. Ho vaig dir de memòria i aquesta ja no és la que era.
Potser és membre de l'IEC, doncs (tot i que a aquestes hores no tinc massa
ganes de comprovar-ho).

> I ja que hi som, sobre el tema:
>
> Tradicionalment, a Softcatalà usàvem "tipus de lletra". Fa uns mesos (o
> potser ja fa un parell d'anys?) vam fer el canvi a "lletra" (amb
> "família", "lletra tipogràfica" i "família tipogràfica" com a
> alternatives en cas necessari). Poc després el DIEC va afegir l'accepció
> de "font" d'aquest àmbit. Pensem que és innecessari, però està molt estès.

És una pena, i posa els traductors davant del dilema d'haver de decidir si
s'accepten les recomanacions del DIEC (malgrat que hom estigui convençut que
empobreixen la llengua) o es fa insubmissió lingüística selectiva (cosa que és
poc sostenible).

--
Cordialment,
Orestes Mas