[Kexi-pl] czego brakuje kexi?

Jan Gromadzki jg_box w poczta.fm
Pią, 7 Lip 2006, 15:11:10 CEST

On Fri, 07 Jul 2006 12:47:48 +0200
Jarosław Staniek <js w iidea.pl> wrote:

> To jest właśnie część magicznego "Visual Alter Table" które opisałem tu:
> http://www.kdedevelopers.org/node/2075
> (w ogólności jest to bardzo pracochłonne zadanie którym m.in. się obecnie zajmuję)

Na ile to potrafię ocenić, projekt jest ciekawie pomyślany. Założenie,
że Kexi powinna być czymś więcej niż tylko interfejsem baz danych to
chyba optymalny kierunek - choć od dawna się mówi o konieczności
kooperowania ze zobą różnych aplikacji, to w dalszym ciągu jest to
raczej pieśń przyszłości. Z drugiej strony, dobrze by było, żeby Kexi
osiągnęła pewną niezbędną, minimalną funkcjonalność właśnie jako baza
danych/interfejs do baz danych do normalnej pracy. Dzięki temu byłaby po
prostu szerzej używana.

To zresztą przypadłość wielu aplikacji z pakietu Koffice - mają wiele
ciekawych fukcji i wydają się być dobrze zapowiadającymi się, jednak do
normalnego, codziennego użytku ciągle trzeba stosować co innego. Dobrym
przykładem jest Kword (Kexi zresztą też, choć w zasadzie jest bez
konkurencji) - teoretycznie fajny, ale w praktyce i tak duże
wypracowania trzeba pisać w OOffice. Myślę, że problem leży w dużym
stopniu w ustawieniu priorytetów (choć oczywiście generalnie młody wiek
aplikacji jest pewnie przyczyną zasadniczą). No i deweloperzy muszą też
mieć jakąś frajdę z tego co robią, a sprawy trywialne bywają mało
pociągające :)

Pozdrowienia

JG

Zobacz, gdzie mieszka Twoja dziewczyna!