Sabri Ünal Tanışma Epostası

Sabri Ünal libreajans at gmail.com
13 Şub 2019 Çar 19:18:21 GMT

Merhaba, dökamanlar içinde tavsiye edildiği için listeyi meşgul ediyorum.

Adım Sabri Ünal, 82 doğumluyum. Linux ile tanışmam 2004 gibi çıkan
LinuxNet dergileriyle olmuştu, lakin düzenli bir linux kullanıcı haline
gelmem 2010 yılında oldu.

Özgür yazılımlar ile erken tanıştım. phpBB 2 ve phpBB 3 sürümlerine hem
çeviri desteği verdim, hem küçük modlar yazıp yayınladım. Bir dönem
acikkaynaktv.com diye bir özgür yazılım indirme sitesi yapıp, yayın
hayatına son verdim.

Sonrasında Ubuntu 10.04 ile kalıcı olarak Linux kullanıcısı haline
geldim. Bir dönem linuxhaber.com isimli bir diğer haber sitesi denemem
oldu, fazla uzun sürmedi ve kapattım.

Bugüne gelirsek, (hastaneden artan) boşta kalan zamanlarımda özgür
yazılım projelerine çeviri desteği vererek günümü tüketmekle meşgulüm.
İlk önce LibreOffice çevirilerini biraz kurcaladım, sonrasında Gnome
çevirilerine bakma fırsatım oldu. Biraz da KDE çevirilerine katkım olsun
istedim.

Sürekli kullandığım özgür yazılımlar: Kate (kod kurcalamak ve metin
yazmak), Gimp (ekran görüntüsü ve fotoğraf kesmek), Qbittorrent ve
QuiteRSS.

En azından bu yazılımlar için kullanıcı deneyimini artırmak hedefim.