Re: "İ" harfi hakkında

Volkan Gezer volkangezer at gmail.com
17 Mayıs 2013 Cum 16:57:08 UTC

16 Mayıs 2013 00:38 tarihinde Ongun Kanat <ongun.kanat at gmail.com> yazdı:

> Tahminimce kullanılan karakter grubunun UTF-8 olmamasından veya Android gibi java tabalı sistemlerde Javanın dil özelliklerinin kullanılmamasından kaynaklanıyor. Ayrıca kullanımı da ayrı bir problem doğuruyor, bu sefer de İngilizce kelimeler sapıtıyor hatta bazen programlar çalışmaz oluyor. Ya komple İngilizce kullanmak ya da her kelime için hangi dile ait olduğunu belirlemek için rutinler yazmak gerekli. 2. seçeneğin performansa ciddi etkisi olacağı açık. Ondan dolayı gerekmedikçe çok da dert etmeye gerek yok. Bu arada KDE vb. tahminimce wchar_t tipi değişken kullanıyorlar bunlar UTF-8 ve UTF-16da olan dile göre alfabe işlemlerini desteklemiyor. Bunun için ICU tarzı UTF kütüphaneleri şart.

Yalnız yanlış hatırlamıyorsam Android 2.3'te iken böyle bir sorun
yoktu. Yine Firefox'ta da yok diye hatırlıyorum (yanlış olmasın).

Microsoft kendi MSDN'de bununla ilgili kısa bir açıklama yapmış. Ama
GNU dünyası için nereye hata kaydı açılır veya ne yapılabilir en ufak
fikrim yok.

MSDN Bağlantısı:
http://msdn.microsoft.com/en-us/library/ms994325.aspx#cltsafcode_topic4

-Volkan