Re: Lokalize Çoğul Biçimi

Volkan Gezer volkangezer at gmail.com
21 Nis 2013 Paz 15:48:48 UTC

Geçtiğimiz aylarda çoğul biçimi sorunundan bahsetmiştim. E-postayı hatırlarsak:

13 Şubat 2013 17:53 tarihinde Volkan Gezer <volkangezer at gmail.com> yazdı:
> Tekrar gönderi için kusura bakmayın. Yalnız Lokalize kullanılarak Şablondan
> yeni bir PO oluşturulduğunda, TR için çoğul formları bende sorunlu oluyor.
> Kaynak kodundaki çoğulları belirten header dosyasında bir sorun var gibi...
> Bunu bir hata olarak bildirmiştim ancak sorunun çözülüp çözülmediğini
> deneyemedim. Yeni oluşturulan PO dosyalarına şöyle bir çoğul biçimi
> ekleniyor:
>
> "Plural-Forms: nplurals=3; plural=(n%10==1 && n%100!=11 ? 0 : n%10>=2 &&
> n%10<"
> "=4 && (n%100<10 || n%100>=20) ? 1 : 2);\n"

> [...]

Bu sorun KDE'de çözülmüştü ancak çok kısa süre önce farkettiğim olay,
çoğul biçimimizin 2 olması. Launchpad'deki bu sorunu çözdürdük ancak
Lokalize'de bu bazen sorun olabiliyor.

GNU Gettext belgelendirmesine bakarsak
(http://www.gnu.org/software/gettext/manual/html_node/Plural-forms.html)
burada Türkçe için " Plural-Forms: nplurals=2; plural=n != 1; "
belirtilmiş.

Bana göre bu "Plural-Forms: nplurals=2; plural=n > 1;" olmalı ancak bu
çok büyük sorunlara yol açabileceğinden yine Gettext kalıbını
kullanarak Lokalize için düzeltme göndermeyi düşünüyorum. Bu konu
hakkında bir ekleme yapmak isteyen var mı acaba?

Kolay gelsin.

Volkan