[Kde-i18n-sr] KDEov kalendar i srpski praznici

Slobodan Terzic githzerai06 на gmail.com
Уто Јун 17 20:22:25 CEST 2010

Pozdrav svima,

Prvo da se izvinem jer sam započeo diskusiju, a onda me nema da u njoj,
je li, učestvujem. Posao, vrućine i fudbal čine svoje, šta da vam
kažem. :)

Ovako, kao početnu odrednicu za određivanje datuma bitnih za ovaj posao
treba uzeti stranicu http://tinyurl.com/29lkvo9 , odnosno
http://tinyurl.com/39vulxm , gde mislim da ima više nego dovoljno
materijala za početi.

Mislim da je za osnovnu verziju kalendara sasvim dovoljno pobrojati tu
navedene verske praznike, a za potrebe vernika eventualno sastaviti
poseban kalendar, kao što Časlav i predloži (biti politički
korektan i verski tolerantan podrazumeva i ispoštovati i nas
nevernike :)).

E sad, čitajući postojeće ono što su radili drugi lokalizanti za svoje
jezike, „deluje“ da se nisu zadržali samo na zvaničnim praznicima, već
su poubacivali i mnoge druge stvari, poput: datuma početka letnjeg i
zimskog računanja vremena, praznika žena, 1. aprila, dana Evrope, dana
zaljubljenih, dana komšija (!?), početka godišnjih doba (!?!?), „День
учителя" i „День танкиста" (fanatizam), dana poezije i dana Ujedinjenih
nacija, svetskog dana borbe protiv {pušenja,side,raka}..... ako
nastavim, siguran sam da će se pronaći i rođendani svakog ko je ikada
nešto poslao u KDEovu riznicu.

OK, ja jesam za to da kalendar ne bude prosto nabrajanje samo
najbitnijih i zakonom pokrivenih datuma, ali trebalo bi napraviti neku
razumnu granicu. Uhvatismo se za krsne slave, a one su mnogo manji
problem od proste prirodne selekcije svih poznatih datuma koji bi ikada
ikome mogli pasti na pamet. :) Ima li neko (ohrabrujuće) mišljenje po
ovom pitanju?

Takođe, nisam primetio u onoj temi sa KDEove liste odgovor na pitanje o
preklapanju datuma u kalendaru, vezano za „svetske“ praznike (poput
Nove godine its.). Treba li i nih sve evidentirati (koliko vidim drugi
jesu to učinili) ?

> опет шваба, мајку му :)

Valjda ćemo im sutra vratiti za sve, sa kamatom... ;)

Pozdrav,
Githzerai