[Kde-i18n-sr] KDEov kalendar i srpski praznici

Далибор Ђурић daliborddjuric на gmail.com
Пон Јун 14 23:40:04 CEST 2010

Током 14. јун 2010. 22.50, Часлав Илић <caslav.ilic на gmx.net> је написао/ла:

> Сетио се неко, није да није. У дефиницијама празника, за Ускрс по
> грегоријанском календару кључна реч је easter, а по јулијанском pascha (ено
> у бугарским и грчким празницима). Не знам одакле такво име, али ту је.
>
> Што се тиче тога колика покривеност треба да буде, ја мислим бар сви нерадни
> празници, световани или верски свеједно.
>
> Што се тиче политичке коректности, практично нема другог него да се направе
> три различите дефиниције празника, по једна за православне, муслиманске и
> католичке празнике (беше свако има право на нерадне дане у доба свог
> [...]

Ријеч "easter" није баш популарна код православних који користе
енглески па се користи Пасха, (Старозавјетни празник изласка Јевреја
из Египта, Христос је разапет током Пасхе, па се старозавјетна пасха
узима као праобраз новозавјетне, углавном сви православни народи
користе термин Пасха за Васкрс, осим Срба наравно. Ако си мислио да
покријемо све заповједне празнике, (лаички речено црвена слова у
календару, то је лако само се покупе из истог, осимпокретних који сви
зависе од Васкрса, нпр. Духови 50. дан по Васкрсу. Да не дужим, ја
могу да одрадим православни календар, Могао бих минимално да почнем за
римокатолички (знам основне празнике). Око државног сам ту. И кад смо
већ код тога, државни празници у  Републици Српској, могу и ту да
напабирчим штогођ. Кад почнеш са радом јави... или да  и ја окачим
списак...?

--
Далибор Ђурић