[Kde-i18n-sr] politicka korektnost

Часлав Илић caslav.ilic на gmx.net
Пет Јан 9 00:13:49 CET 2009

> [: Mladen Pejaković :]
> E tu je sa malo upitno: po SI sistemu jedinice se pišu LATINIČNIM slovima.
> Pogledaj negdje u knjigama fizike (koje su pisane ćirilicom): vidjećeš da
> su sve jedinice (tj. oznake jedinica) napisane latinicom. (Izuzetak jedino
> prave Rusi.)

Ма јединице нису спорне, већ сам их тамо у стилском водичу подвео под „праве
непревођенице“. Тренутно су све латиницом, и немам намеру да гурам ту за
нешто друго.

С друге стране, наш правопис је и о јединицама мало мање изричит. Каже, да,
обавезно латиницом у научним радовима, физици, хемији, уопште било чему
формалнијем и ужестручнијем, али допушта и писање ћирилицом „устаљених
јединица у општим текстовима“ (парафразирам, није баш цитат). На пример,
„купио сам 2 кг прашка“. Но, нисам рад за сада да нпр. kB/s сврставам у ову
категорију (мада би неки итекако оне још обичније, попут МБ, ГБ).