[Kde-i18n-sr] Сверачунарски појмовник

Часлав Илић caslav.ilic на gmx.net
Суб Мај 3 14:57:04 CEST 2008

Одавно ме мучи то што немамо један моћан систем праћења израза које
користимо по преводима, како у КДЕ-у тако и по другим пројектима, и једно
месташце на којем бисмо се скупили са свих страна и причали о ономе што не
зависи од појединог окружења — терминологија, стил, итд. Још у самом
почетку¹ сам дробио на ту тему, а године су мало избрушиле замисли :)
Такође, пошто је у ваздуху лебдела ова прича са министартсвом и „комисијом
за терминологију“, рекох да пожурим да неко не изађе с техничким решењем
које ми се не би допало.

Зато сам саставио сам зато ИксМЛ формат за сам појмовник, а већ смо причали
о томе на листи Опенофиса и Федоре, и форуму Вокабулара (пошто је тамо у
скорије време била највећа активност):

  http://sr.openoffice.org/servlets/ReadMsg?list=dev&msgNo=254
  http://www.vokabular.org/forum/index.php?topic=2025.0

Испало је тако да би било добро да отворимо једну листу за ова општа питања,
где ће се пријавити људи који одржавају поједина окружења, ветерани (другим
речима: кога год нахватамо), од којих ће ко жели и писати уносе за
појмовник.

С техничке стране да се појмовник држи под контролом верзија, како је ред у
данашње време, али не Субверзијом, већ Гитом — модерним СУВ-ом од сорте тзв.
дистрибуираних. Фора је да нам није потребно један централни сервер за
држање ризнице, него је свако на кућној машини има у потпуности, и онда
једни од других „вучемо“ допуне појмовника. Звучи горе него што јесте,
уверавају да ради ко̑ сан :)

ИксМЛ датотеке појмовника ће бити обрађиване скриптом на којој тренутно
радим. Она ће га оверавати, градити разне „погледе“ на појмовник (нпр. ХТМЛ,
ПО, итд.) и „филтрирати“ га (нпр. потрага израза, статистика)

Тако, имаћемо листу, појмовник под СУВом, и скрипту која га обрађује, и то
свима лако доступно. Само — треба кренути :) А за то је главно покренути
листу, око чега још има двоумљења: могла би да буде на @prevod.org, али само
име није тривијално одабрати, јер ће оно покривати и још штошта, нпр. име
СУВ ризнице, итд. Мој последњи предлог је terminus на prevod.org:

  http://sr.openoffice.org/servlets/ReadMsg?list=dev&msgNo=283
  http://sr.openoffice.org/servlets/ReadMsg?list=dev&msgNo=300

па ако ко има други (Слободане?), нек се огласи негде :)

[1] http://lists.gnu.org/archive/html/serbiangnome-lista/2003-06/msg00052.html
(како ли га ископах, а због аскија се одричем самог себе...)

[2] Гит долази по лику и делу господара Торвалдса лично, након што се 2005.
посвађао са ауторима чега-оно-беше. Нас у КДЕ-у се то лично тиче, јер сам
начуо да је 90% тврдог језгра КДЕ-а за то да Гит буде следећи СУВ за КДЕ,
можда негде током следеће године да се пређе.