[Kde-i18n-fa] پیشنهاد همکاری

Saied Taghavi s.taghavi at gmail.com
Thu Apr 17 06:36:09 CEST 2008

سلام و خوش آمدی
قضیه خیلی ساده است. یک سری فایل های با پسوند po هست که با یک برنامه مخصوص
ترجمه مثل lokalize یا kbabel یا ادیتور های ساده که یونی کد رو ساپورت می کنند
باز می کنی و شروع به ترجمه یا اصلاح ترجمه های قبلی می کنی. اگر از اون برنامه
ها استفاده می کنی که خیلی مشخصه تو یک پنجره رشته اصلی هست و در پنجره زیرش
ترجمه عبارت رو وارد می کنی و اگر از ادیتور معمولی استفاده می کنی ترجمه ها را
باید در قسمت msgstr "" وارد کنی. یک سری متغیر هم در داخل رشته ها هست که عینا
باید منتقل بشن و نباید دست بخورند. محتوای این متغیرها زمان اجرا مشخص است و
لذا در ترجمه بهشون دست نمی زنیم.
نکته بعد اینه که تا حد ممکن بایستی ترجمه ها یک دست باشه چه به لحاظ ترجمه و
چخ به لحاظ نگارش و رسم الخط. که ما چون هنوز نتونستیم این بخش رو کاملا
استاندارد کنیم خیلی بهش گیر نمی دیم ولی مساله ای هست که باید روش کار بشه ولی
خوب الان تیم اولویت های بالاتری داره.
در مورد روال کار بدین صورت است که شما اول باید یک حساب svn برای خودتون داشته
باشید. روال گرفتن این حساب رو در http://techbase.kde.org کامل توضیح داده.
خلاصه اش اینه که یک public and private key برای خودت درست می کنی و public
key  رو به همراه مشخصات ات یعنی ایمیل و حساب کاربری svn که مد نظرت است به
sysadmin at kde.org می فرستی. ظرف یکی دو روز حساب رو برات می سازن. فایل های
ترجمه یعنی همون po ها رو از روی مخزن می گیری و تغییرات مد نظر رو که انجام
دادی بر روی مخزن commit می کنی.

--
Saied
http://taghavi.org