Re: Revisió de la traducció de «viewer»

txemaq at saragata.net txemaq at saragata.net
Wed Aug 24 14:46:40 BST 2022

> On 24/08/2022 12:06 CEST Antoni Bella Pérez <antonibella5 at yahoo.com> wrote:
>

>   Hola,
>
>  Yo sí que hi tinc un inconvenient, ja se n'ha parlat.
>
>  P. ex: https://visor.gva.es/visor/

Aquest és un exemple d'ús del mot «visor» que no es correspon amb el que diu el diccionari (http://avl.gva.es/lexicval/?paraula=visor):
- No és un sistema òptic que s'usa per a enquadrar un camp visual amb instruments topogràfics, càmeres fotogràfiques o cinematogràfiques, o per a apuntar determinades armes.
- No és un instrument utilitzat pels caces, els bombarders i altres avions militars per a dirigir el foc.
- No és una alça telescòpica

No tinc cap pista dels motius pels quals s'utilitza «visor» en aquest exemple, però sospito que potser ve d'ampliar amb generositat el significat del l'ocular d'un teodolit. En tot cas, això queda fora de la temàtica d'aquesta llista. Per altra banda, ens hauria de preocupar (relativament) poc el que facin altres webs.

Hem vist a les memòries de SoftCatalà que "viewer" es tradueix majoritàriament per «visualitzador» i el Termcat ho ha confirmat. Per tant, hauríem de procedir al canvi dels usos incorrectes de «visor» a les traduccions catalanes de KDE.

Salutacions,

Josep M. Ferrer