[kdecat] KOffice -> Calligra ?

Orestes Mas orestes at tsc.upc.edu
Wed Dec 8 18:17:16 UTC 2010

Això m'ha agafat per sorpresa sense internet: sembla que hi ha hagut una mena
de "fork" al KOffice:

http://dot.kde.org/2010/12/06/kde-announces-calligra-suite

Bé, potser "fork" no és el millor mot, perquè Calligra l'integren pacticament
la majoria de membres de KOffice, excepte potser algú relacionat amb KWord,
segons m'ha semblat entendre.

Per tant probablement s'abandonarà el desenvolupament de KOffice (a no ser que
algú el vulgui reprendre) i es passarà a Calligra (amb alguns noms de les
aplicacions canviats). Potser el KWord serà l'única aplicació que romandrà de
l'antic KOffice i la nova es dirà Calligra Words.

No crec que sigui important a nivell de projecte, però si que donarà alguna
feina a la traducció, oi Rafael? :-)

Bé, això és el que m'ha semblat entendre. No hi ha massa informació al
respecte perquè els implicats no volen parlar del passat, sinó del futur.
Suposo que els que coneixeu millor les interioritats de KDE (Albert, Aleix...)
potser en sabeu alguna cosa més. Si és així no estaria malament que ens en
féssiu cinc cèntims. No pas per iniciar aquí cap mena de discussió sobre
l'encert de la decisió, sinó perquè saber les opinions dels desenvolupadors
del KDE permet fer-te més teu el projecte.

--
 Orestes Mas Casals - UPC