[kdecat] Ens independitzem?

Orestes Mas orestes at tsc.upc.edu
Mon Jun 15 21:48:39 UTC 2009

A Dilluns, 15 de juny de 2009, Joan Maspons va escriure:
> A Dilluns 15 Juny 2009 21:21:01, Albert Astals Cid va escriure:

> També em sembla bé.

> Com ja he dit, no pretenc reivindicar res. Només donar la opció que qui
> vulgui pugui establir com a país o regió els Països Catalans. Si no hi ha
> cap motiu tècnic o algun criteri que s'hagi decidit a priori pel KDE no
> veig cap raó per tancar el debat.

Personalment desconec si hi ha algun criteri "escrit" del KDE al respecte,
però sospito que alguna mena de regla tàcita deu existir al respecte. Si més
no, recordo que alguna vegada l'Albert ha comentat en algun sopar que ell com
a coordinador de les traduccions rep sovint peticions més o menys airades que
tenen més a veure amb els sentiments nacionals de la gent que amb els criteris
objectius que ell ha d'aplicar. Potser aquest fet ha provocat el to una mica
brusc del seus correus (tot i que si el tinguéssim al davant parlant
probablement no li notaríem el mateix to).

I no em malinterpretis: crec que no tenen res de dolent els sentiments
nacionals, però aquesta mena de qüestions poden generar debats encesos que no
fan cap bé al KDE ni, a vegades, als propis afectats.

Opino que el KDE fa bé de voler quedar-se al marge d'aquesta mena de
polèmiques. Això, per exemple, és el que ha permès fins ara mantenir la nostra
llengua lliure del secessionisme lingüístic dins de l'estructura de llengües
del KDE. No tots poden dir el mateix.

Penso que el debat s'ha de plantejar en altres termes i en altres llocs. Pel
que fa a la teva proposta, al capdavall estem tractant amb programari lliure.
No sé exactament on caldria fer els canvis que tu proposes (fitxer de text,
fitxer compilat...), però en el pitjor dels casos n'hi hauria prou amb generar
un paquet modificat, posar-lo en un repositori propi i publicitar-lo, per tal
que qui ho desitgi se l'instal·li i ja pugui fer el que tu dius. Reconec que
és més molest que si ja vingués "de sèrie", però és l'única solució que hi
veig jo fins que els nostres polítics i la nostra societat no aconseguim
avançar més cap a la sobirania.

--
 Orestes Mas Casals - UPC