[kdecat] Linked lists

Orestes Mas orestes at tsc.upc.edu
Wed Dec 30 14:53:07 UTC 2009

A kdeedu/rocs apareix el terme "Linked list", que fa referència a aquests
objectes de programació consistents en un registre de dades seguit d'un
apuntador al següent registre, que té la mateixa estructura que el primer, i
així fins al final.

Segons el Termcat, "Linked list" cal traduir-ho per "Llista lineal". Des del
meu punt de vista això és un error, atès que aquesta mena de llistes no només
poden ser lineals sinó que també poden ser circulars o tenir múltiples
enllaços.

La viquipèdia (tant anglesa com catalana) ho distingeix prou bé.
http://en.wikipedia.org/wiki/Linked_list
http://ca.wikipedia.org/wiki/Llista_(estructura_de_dades)

Per tant, la meva proposta és traduir-ho per

"Linked list" -> "Llista enllaçada"
"Double linked list" -> "Llista doblement enllaçada"

Ho veieu bé?

--
 Orestes Mas Casals - UPC