[kdecat] DRM en el KPDF

Orestes Mas orestes at tsc.upc.edu
Thu Jan 26 10:42:13 UTC 2006

A Dimecres 25 Gener 2006 22:11, Albert Astals Cid va escriure:
> A Dimecres 25 Gener 2006 19:17, Orestes Mas va escriure:

> Si hi és es per alguna cosa, si un document està marcat com no imprimible
> és molt possible que la teva empresa (on treballes) vulgui que es compleixi
> aquest fet.

> Res.

> Albert

Tot això també ve a tomb perquè ara s'està fent públic l'esborrany de la nova
llicència GPL v3, la qual és totalment anti-DRM. No sóc jurista, i per tant
no ho interpretaré, però la clàusula 3 de la nova GPL és sucosa. Entre altres
coses diu:

"(...) this License intrinsically disfavors technical attempts to restrict
users' freedom to copy, modify, and share copyrighted works."

No sé si això podria suposar que KPDF i altres programes semblants
(reproductors multimèdia, potser també reproductors de flash) no es poguessin
adaptar a GPL3 i haguessin de continuar amb GPL2. No és que sigui
transcendental, però té el seu morbo.

* Orestes Mas Casals                                 *
* Universitat Politècnica de Catalunya               *
* Linux User 285092  http://counter.li.org           *
* Clau pública PGP: 0x97451E6A a http://pgp.mit.edu/ *