[kdecat] roigs vs rojos

Tevi tevibp at wanadoo.es
Sun Mar 13 19:26:33 UTC 2005

A Diumenge 13 Març 2005 13:02, Albert Astals Cid va escriure:
> Avui he rebut una actrualització del Josep Ma. que feia alguns canvis de
> rojos -> roigs.
>
> Que jo sàpiga totes dues són igual de correctes. M'agradaria discutir quina
> de les dues variants usar. Personalment prefereixo rojos que m'és molt més
> fàcil de pronunciar.
>
> Albert
Del TermCat:

ca  raig infraroig, m
------------------------------

Radiació electromagnètica pertanyent a l'espectre infraroig, d'una longitud
d'ona superior a la de la llum visible.

NT:  Els raigs infrarojos, caracteritzats com a portadors de calor radiant,
són emesos per qualsevol objecte a temperatura superior al zero absolut.
Tenen un alt poder calorífic i són responsables de l'increment de la
temperatura de la pell quan hom s'exposa al sol. Són emprats, per llurs
efectes calorífics, en fisioteràpia.

Jo, com l'Albert,  també estic més acostumat al plural infrarojos. I els del
termcat l'usen amb naturalitat. Hi ha altres entrades amb el mateix plural.

Tevi