[kde-freebsd] GNATS PR ports/126820

Martin Wilke miwi at FreeBSD.org
Mon Aug 25 13:50:22 CEST 2008

On Mon, Aug 25, 2008 at 11:10:21AM +0100, Werth, Volker wrote:
> [...]
>
> I just filed the PR 126820 which made me qt4-moc getting compiled and
> installed. Unfortunately that fix was only half the way: The same thing needs
> to be changed to every qt4 port. :(
>
> Just as an example: when compiling (or trying to do) devel/qt4-corelib, make
> extracts the distfile contents to the work directory, but excludes mkspec
> directory. Makefile creates the directory mkspec at pre-configure time and
> then make is going to configure which aborts as mkspec is empty.
>
> As this is looking like a design bug, I'm wondering why nobody complained

Hey Volker,

Das ist kein fehler. Schau bitte in UPDATING. Sollte das nicht helfen.
Nimm mein patch http://miwi.homeunix.com/patches/bsd.qt.mk.diff.

Mein patch ist ein dirty workarund funxt aber. Es gibt leider kein anderen weg von
4.3.4 auf 4.4.1 zu updaten. Mit den naechsten updates gibt es diese problem nicht mehr.
Wir mussten das endlich fixen weil der bug schon seit bestehn der bsd.qt.mk gibt,
und erst bei der entwicklung der bsd.cmake.mk aufgefallen ist.

Gruss Martin