[digiKam-users] (no subject)

Dr. Umberto Valentinotti umvmac at gmail.com
Sun Nov 15 22:03:35 GMT 2020

Buongiorno, dopo varie nuove installazioni del sistema oeprativo opensuse
leap thumbleweed, ho notato in digikam un problema.
MI scrive file sidecar in "nome del file".xmp e non in "nome del
file".DNG.xmp.
Questo mi crea problemi,  dovendo aprire un programma come darktable che mi
legge i file sidecar "...".DNG.xmp.
Come posso fare ho provato varie opzioni nella configurazione
Grazie

Hello, after several new installations of the opensuse leap thumbleweed
operating system, I noticed a problem in digikam. I write sidecar files in
"file name" .xmp and not in "file name" .DNG.xmp. This creates problems for
me. open a program like darktable that reads me sidecar files "...".
DNG.xmp. How can I do it I tried various options in the configuration Thanks

--
Dr. Umberto Valentinotti
Ortopedia e Traumatologia