[Digikam-users] Cannot export to Facebook

Marie-Noëlle Augendre mnaugendre at gmail.com
Sun Aug 14 13:24:12 BST 2011

I found more recent packages in the Fedora repositories and have done
the following update:
Mis à jour :
  digikam.x86_64 0:1.9.0-2.fc15

Dépendance mise à jour:
  digikam-libs.x86_64 0:1.9.0-2.fc15

However, almost nothing has changed, only the LibPNG version I think:
digiKam version 1.9.0
Dématriçage parallélisé: Oui
Exiv2 peut écrire dans un fichier JP2: Oui
Exiv2 peut écrire dans un fichier JPEG: Oui
Exiv2 peut écrire dans un fichier PGF: Oui
Exiv2 peut écrire dans un fichier PNG: Oui
Exiv2 peut écrire dans un fichier TIFF: Oui
Exiv2 prend en charge les métadonnées XMP: Oui
LibCImg: 130
LibClapack: bibliothèque interne
LibExiv2: 0.21.1
LibJPEG: 62
LibJasper: 1.900.1
LibKDE: 4.6.5 (4.6.5)
LibKExiv2: 1.2.0
LibKdcraw: 1.2.0
LibLCMS: 119
LibLensFun: bibliothèque partagée externe
LibLqr: bibliothèque interne
LibPGF: 6.09.44 - bibliothèque interne
LibPNG: 1.2.46
LibQt: 4.7.3
LibRaw: 0.11.3
LibTIFF: LIBTIFF, Version 3.9.5 Copyright (c) 1988-1996 Sam Leffler
Copyright (c) 1991-1996 Silicon Graphics, Inc.
Élément graphique Marble: 0.11.16
LibGphoto2: 2.4.10.1
LibKipi: 1.2.0
Moteur de base de données: QSQLITE

I am still unable to export directly to FB, or to convert to .jpg
prior to a manual upload.
The export to Piwigo seems to be OK thoug, and it still produces a .jpg

Marie-Noëlle