koffice - en to zh_CN translation catalogue (954 entries)

[ctx: (qtundo-format)]
en: Change Connection
zh_CN: 更改连接

[ctx: (qtundo-format)]
en: Change parameter
zh_CN: 更改参数

[ctx: (qtundo-format)]
en: Convert to Path
zh_CN: 转换为路径

[ctx: (qtundo-format)]
en: Break subpath at points
zh_CN: 在指定点断开子路径

[ctx: (qtundo-format)]
en: Combine paths
zh_CN: 连接路径

[ctx: (qtundo-format)]
en: Move control point
zh_CN: 移动控制点

[ctx: (qtundo-format)]
en: Set fill rule
zh_CN: 设定填充规则

[ctx: (qtundo-format)]
en: Insert points
zh_CN: 插入点

[ctx: (qtundo-format)]
en: Merge points
zh_CN: 合并点

[ctx: (qtundo-format)]
en: Move points
zh_CN: 移动点

[ctx: (qtundo-format)]
en: Remove points
zh_CN: 删除点

[ctx: (qtundo-format)]
en: Set point type
zh_CN: 设定点类型

[ctx: (qtundo-format)]
en: Reverse paths
zh_CN: 反转路径

[ctx: (qtundo-format)]
en: Break subpath
zh_CN: 断开子路径

[ctx: (qtundo-format)]
en: Change segments to curves
zh_CN: 将线段更改为曲线

[ctx: (qtundo-format)]
en: Change segments to lines
zh_CN: 将线段更改为直线

en: Set marker
zh_CN: 设定标记

[ctx: (qtundo-format)]
en: Align shapes
zh_CN: 对齐形状

[ctx: (qtundo-format)]
en: Set background
zh_CN: 设定背景

[ctx: (qtundo-format)]
en: Clip Shape
zh_CN: 修剪形状

[ctx: (qtundo-format)]
en: Create shape
zh_CN: 创建形状

[ctx: (qtundo-format)]
en: Delete shape | Delete shapes
zh_CN[0]: 删除形状

[ctx: (qtundo-format)]
en: Distribute shapes
zh_CN: 分散形状

[ctx: (qtundo-format)]
en: Group shapes
zh_CN: 组合形状

[ctx: (qtundo-format)]
en: Add shapes to group
zh_CN: 将形状添加到组

[ctx: (qtundo-format)]
en: Keep Aspect Ratio
zh_CN: 保持纵横比

[ctx: (qtundo-format)]
en: Lock shapes
zh_CN: 锁定形状

[ctx: (qtundo-format)]
en: Move shapes
zh_CN: 移动形状

en: Rename Shape
zh_CN: 重命名形状

[ctx: (qtundo-format)]
en: Reorder shapes
zh_CN: 重排形状

[ctx: (qtundo-format)]
en: Change Shape RunAround
zh_CN: 更改形状闪避

[ctx: (qtundo-format)]
en: Set Shadow
zh_CN: 设定阴影

[ctx: (qtundo-format)]
en: Shear shapes
zh_CN: 裁剪形状

[ctx: (qtundo-format)]
en: Resize shapes
zh_CN: 调整形状大小

[ctx: (qtundo-format)]
en: Set stroke
zh_CN: 设定边框

[ctx: (qtundo-format)]
en: Set opacity
zh_CN: 设定不透明度

[ctx: (qtundo-format)]
en: Unclip Shape
zh_CN: 取消修剪形状

[ctx: (qtundo-format)]
en: Unclip Shapes
zh_CN: 取消修剪形状

[ctx: (qtundo-format)]
en: Ungroup shapes
zh_CN: 拆散形状

[ctx: (qtundo-format)]
en: Close subpath
zh_CN: 关闭子路径

[ctx: (qtundo-format)]
en: Join subpaths
zh_CN: 联合子路径

[ctx: (qtundo-format)]
en: Remove subpath
zh_CN: 删除子路径

en: Standard
zh_CN: 标准

en: Lines
zh_CN: 直线

en: Straight
zh_CN: 直线

en: Curve
zh_CN: 曲线

note: i18n: ectx: property (text), widget (QLabel) i18n: ectx: property (text), widget (QLabel, lblTypeDesc)
en: Type:
zh_CN: 类型：

en: Tie
zh_CN: 连线

en: A connection between two other shapes
zh_CN: 其它两个形状间的连接

en: Simple path shape
zh_CN: 简单路径形状

en: A simple path shape
zh_CN: 一个简单的路径形状

en: %1 Options
zh_CN: %1 选项

[ctx: (qtundo-format)]
en: Paste Shapes
zh_CN: 粘贴形状

en: Active tool: %1
zh_CN: 活动工具：%1

note: i18n: ectx: property (toolTip), widget (QToolButton, nodeSnapGuide)
en: Nodes
zh_CN: 节点

note: i18n: ectx: property (toolTip), widget (QToolButton, extensionSnapGuide)
en: Extension of lines
zh_CN: 线扩展

note: i18n: ectx: property (toolTip), widget (QToolButton, boundingBoxSnapGuide)
en: Bounding box of shape
zh_CN: 形状边框

note: i18n: ectx: property (toolTip), widget (QSpinBox, snapDistance)
en: Proximity distance where snapping happens
zh_CN: 吸附的接近距离

note: i18n: ectx: property (toolTip), widget (QToolButton, orthogonalSnapGuide)
en: Orthogonal
zh_CN: 正交的

note: i18n: ectx: property (toolTip), widget (QToolButton, intersectionSnapGuide)
en: Intersection of lines
zh_CN: 直线交叉点

note: i18n: ectx: property (toolTip), widget (QToolButton, lineGuideSnapGuide)
en: Guide lines
zh_CN: 辅助线

en: Embedded svg shape
zh_CN: 内嵌的 svg 形状

en: Snapping
zh_CN: 吸附

en: Angle Constraints
zh_CN: 角度参数

en: Create Path
zh_CN: 创建路径

en: Create object
zh_CN: 创建对象

en: Pan
zh_CN: 平移

[ctx: (qtundo-format)]
en: Change Segment
zh_CN: 更改线段

en: Corner point
zh_CN: 边角点

en: Smooth point
zh_CN: 平滑点

en: Symmetric Point
zh_CN: 对称点

en: Make curve point
zh_CN: 设定曲线点

en: Make line point
zh_CN: 设定直线点

en: Segment to Line
zh_CN: 分段至直线

en: Segment to Curve
zh_CN: 分段至曲线

en: Insert point
zh_CN: 插入点

en: Remove point
zh_CN: 删除点

en: Break at point
zh_CN: 中断于点

en: Break at segment
zh_CN: 中断于分段

en: Join with segment
zh_CN: 合并分段

en: Merge points
zh_CN: 合并点

en: To Path
zh_CN: 至路径

en: Line/Curve
zh_CN: 直线/曲线

en: Drag to move handle.
zh_CN: 拖拽控制柄。

en: Drag to move point. Shift click to change point type.
zh_CN: 拖拽以移动点。按下 Shift 以更改点类型。

en: Drag to move control point.
zh_CN: 拖拽以移动控制点。

en: Drag to change curve directly. Double click to insert new path point.
zh_CN: 拖拽直接修改曲线。双击插入新路径点。

en: Press B to break path at selected point.
zh_CN: 按 B 可在选中点断开路径。

en: Press B to break path at selected segments.
zh_CN: 按 B 可在选中线段断开路径。

en: Path editing tool
zh_CN: 路径编辑工具

en: Zoom
zh_CN: 缩放

note: i18n: ectx: property (text), widget (QRadioButton, zoomInButton)
en: Zoom In
zh_CN: 放大

note: i18n: ectx: property (text), widget (QRadioButton, zoomOutButton)
en: Zoom Out
zh_CN: 缩小

note: i18n: ectx: property (text), widget (QPushButton, convertToPath)
en: Convert To Path
zh_CN: 转换为路径

en: Scripts
zh_CN: 脚本

en: Script Manager
zh_CN: 脚本管理器

en: Execute Script File...
zh_CN: 执行脚本文件...

en: Script Manager...
zh_CN: 脚本管理器...

en: Execute Script File
zh_CN: 执行脚本文件

en: Install Script Package
zh_CN: 安装脚本包

en: Could not read the package "%1".
zh_CN: 无法读取包“%1”。

en: The package "%1" does not contain a valid install.rc file.
zh_CN: 包“%1”不包含有效的 install.rc 文件。

en: Failed to parse the install.rc file at package "%1".
zh_CN: 解析包“%1”的 install.rc 文件失败。

en: Failed to determinate location where the package "%1" should be installed to.
zh_CN: 确定包“%1”应安装的位置时失败。

en: A script package with the name "%1" already exists. Replace this package?
zh_CN: 已经存在名为“%1”的脚本包。是否替换此包？

en: Replace
zh_CN: 替换

en: Could not uninstall this script package. You may not have sufficient permissions to delete the folder "%1".
zh_CN: 无法卸载此脚本包。您可能没有足够的权限删除文件夹“%1”。

en: Could not uninstall the script package "%1" since the script is not installed.
zh_CN: 无法卸载此脚本包“%1”因为脚本没有安装。

en: Could not uninstall the script package "%1". You may not have sufficient permissions to delete the folder "%1".
zh_CN: 无法卸载脚本包“%1”。您可能没有足够的权限删除文件夹“%1”。

en: Save
zh_CN: 保存

en: <qt>This wizard will guide you through the proccess of adding a new resource to your scripts.</qt>
zh_CN: <qt>此向导将会指引您向脚本中添加新资源。</qt>

en: Add script file
zh_CN: 添加脚本文件

en: Add collection folder
zh_CN: 添加收藏文件夹

en: Install script package file
zh_CN: 安装脚本包文件

en: Install online script package
zh_CN: 安装在线脚本包

note: i18n: ectx: property (toolTip), widget (QToolButton, add)
en: Add
zh_CN: 添加

en: Script File
zh_CN: 脚本文件

en: Script
zh_CN: 脚本

en: Collection
zh_CN: 收藏

[ctx: (qtundo-format)]
en: Change master slide
zh_CN: 更改幻灯片母版

[ctx: (qtundo-format)]
en: Change master page
zh_CN: 更改母版页面

[ctx: (qtundo-format)]
en: Set Page Layout
zh_CN: 设定页面版式

[ctx: (qtundo-format)]
en: Display master background
zh_CN: 显示母版背景

[ctx: (qtundo-format)]
en: Display slide background
zh_CN: 显示幻灯片背景

[ctx: (qtundo-format)]
en: Display page background
zh_CN: 显示页面背景

[ctx: (qtundo-format)]
en: Show master shapes
zh_CN: 显示母版形状

[ctx: (qtundo-format)]
en: Hide master shapes
zh_CN: 隐藏母版形状

[ctx: (qtundo-format)]
en: Delete slide | Delete slides
zh_CN[0]: 删除幻灯片

[ctx: (qtundo-format)]
en: Delete page | Delete pages
zh_CN[0]: 删除页面

[ctx: (qtundo-format)]
en: Insert slide
zh_CN: 插入幻灯片

[ctx: (qtundo-format)]
en: Insert page
zh_CN: 插入页面

[ctx: (qtundo-format)]
en: Move slide | Move slides
zh_CN[0]: 移动幻灯片

[ctx: (qtundo-format)]
en: Move page | Move pages
zh_CN[0]: 移动页面

en: Configure
zh_CN: 配置

en: Misc
zh_CN: 杂项

en: Grid
zh_CN: 网格

[ctx: @title:tab Document settings page]
en: Document
zh_CN: 文档

en: Document Settings
zh_CN: 文档设置

[ctx: @title:tab Author page]
en: Author
zh_CN: 作者

en: Author
zh_CN: 作者

en: Select a master slide design:
zh_CN: 选择幻灯片母版设计：

en: Master Slide
zh_CN: 幻灯片母版

en: Select a master page design:
zh_CN: 选择母版页面版式：

en: Master Page
zh_CN: 母版页面

en: Slide %1
zh_CN: 幻灯片 %1

en: Page  %1
zh_CN: 页面 %1

en: Layer
zh_CN: 图层

en: Group
zh_CN: 组

en: Shape
zh_CN: 形状

en: Rename Slide
zh_CN: 重命名幻灯片

en: Rename Page
zh_CN: 重命名页面

en: Rename Layer
zh_CN: 重命名图层

en: Slide
zh_CN: 幻灯片

en: Visible
zh_CN: 可见

en: Locked
zh_CN: 已锁定

[ctx: (qtundo-format)]
en: Reparent shapes
zh_CN: 重定义父形状

en: &Move Here
zh_CN: 移至此处(&M)

en: &Copy Here
zh_CN: 复制到此处(&C)

en: C&ancel
zh_CN: 取消(&A)

en: Document
zh_CN: 文档

en: Add a new slide or layer
zh_CN: 添加新幻灯片或图层

en: Add a new page or layer
zh_CN: 添加新页面或图层

en: Page
zh_CN: 页面

en: Delete selected objects
zh_CN: 删除所选对象

en: Raise selected objects
zh_CN: 提升所选对象

en: Lower selected objects
zh_CN: 降低所选对象

en: Minimal View
zh_CN: 最小视图

en: Detailed View
zh_CN: 详细视图

en: Thumbnail View
zh_CN: 缩略图视图

en: View mode
zh_CN: 查看模式

en: New Layer
zh_CN: 新图层

en: Enter the name of the new layer:
zh_CN: 输入新图层的名称：

en: New layer
zh_CN: 新图层

[ctx: (qtundo-format)]
en: Create Layer
zh_CN: 创建图层

[ctx: (qtundo-format)]
en: Delete Layer
zh_CN: 删除图层

en: Could not delete all layers. At least one layer is required.
zh_CN: 无法删除全部图层。至少需要一个图层。

en: Error deleting layers
zh_CN: 删除图层出错

en: Add a new slide
zh_CN: 添加新幻灯片

en: Add a new page
zh_CN: 添加新幻灯片

en: Cut
zh_CN: 剪切

en: Copy
zh_CN: 复制

en: Paste
zh_CN: 粘贴

en: Page %1
zh_CN: 页面 %1

[ctx: (qtundo-format)]
en: Paste Slide | Paste Slides
zh_CN[0]: 粘贴幻灯片

[ctx: (qtundo-format)]
en: Paste Page | Paste Pages
zh_CN[0]: 粘贴页面

en: D&elete
zh_CN: 删除(&E)

en: Snap to Grid
zh_CN: 吸附到网格

en: Show Master Pages
zh_CN: 显示母版页

en: Show Rulers
zh_CN: 显示标尺

en: Show/hide the view's rulers
zh_CN: 显示/隐藏视图标尺

en: Insert Page
zh_CN: 插入页面

en: Insert a new page after the current one
zh_CN: 在当面页面之后插入新页面

en: Copy Page
zh_CN: 复制页面

en: Copy the current page
zh_CN: 复制当前页面

en: Delete Page
zh_CN: 删除页面

en: Delete the current page
zh_CN: 删除当前页面

en: Master Page...
zh_CN: 母版页面...

en: Page Layout...
zh_CN: 页面版式...

note: i18n: ectx: property (text), widget (QTableWidget, variables)
en: Variable
zh_CN: 变量

en: Import Document...
zh_CN: 导入文档...

en: Configure...
zh_CN: 配置...

en: Import Slideshow
zh_CN: 导入幻灯片

en: Import Document
zh_CN: 导入文档

en: Could not import
    %1
zh_CN: 无法导入
    %1

[ctx: (qtundo-format)]
en: Change page layout
zh_CN: 更改页面布局

note: i18n: ectx: property (text), widget (QPushButton, backgroundImage)
en: Set image ...
zh_CN: 设定图像...

note: i18n: ectx: property (text), widget (QLabel, useStrokeAndFillDockerLabel)
en: To change background color use Stroke and Fill docker.
zh_CN: 要改变背景色，请使用边框和填充停靠栏。

en: Page Background
zh_CN: 页面背景

en: Slide Background
zh_CN: 幻灯片背景

en: Document background
zh_CN: 文档背景

en: Use background of master slide
zh_CN: 使用幻灯片母版背景

en: Use background of master page
zh_CN: 更改母版页背景

en: Display shapes of master slide
zh_CN: 显示幻灯片母版形状

en: Display shapes of master page
zh_CN: 显示母版页形状

[ctx: (qtundo-format)]
en: Change slide background image
zh_CN: 更改幻灯片背景图像

[ctx: (qtundo-format)]
en: Change page background image
zh_CN: 更改页面背景图像

en: Master Slide %1/%2
zh_CN: 幻灯片母版 %1/%2

en: Slide %1/%2
zh_CN: 幻灯片 %1/%2

en: Master Page %1/%2
zh_CN: 母版页 %1/%2

en: Page %1/%2
zh_CN: 页面 %1/%2

note: i18n: ectx: property (text), widget (QLabel, label_2)
en: Name
zh_CN: 名称

en: Object Name
zh_CN: 对象名称

en: Line Weight
zh_CN: 线条宽度

en: Line Color
zh_CN: 线条颜色

en: Line Style
zh_CN: 线条样式

en: Position
zh_CN: 位置

en: Height
zh_CN: 高度

en: Background Color
zh_CN: 背景色

en: Size
zh_CN: 大小

en: Check
zh_CN: 检查

en: Cross
zh_CN: 十字

en: Tick
zh_CN: 勾

en: Dot
zh_CN: 点

en: Style
zh_CN: 样式

en: Data Source
zh_CN: 数据源

en: Foreground Color
zh_CN: 前景色

en: Field
zh_CN: 字段

en: Left
zh_CN: 左

en: Center
zh_CN: 居中

en: Right
zh_CN: 右

en: Horizontal Alignment
zh_CN: 水平对齐

en: Top
zh_CN: 上

en: Bottom
zh_CN: 下

en: Vertical Alignment
zh_CN: 垂直对齐

en: Font
zh_CN: 字体

en: Opacity
zh_CN: 透明度

en: Word Wrap
zh_CN: 换行

en: Can Grow
zh_CN: 可延伸

en: Track Total
zh_CN: 追踪总计

en: Track Builtin Format
zh_CN: 追踪内置格式

en: Use Sub Total
zh_CN: 使用小计

en: Track Total Format
zh_CN: 追踪总计格式

en: Image
zh_CN: 图像

en: Clip
zh_CN: 裁剪

en: Stretch
zh_CN: 拉伸

en: Resize Mode
zh_CN: 调整大小模式

en: Static Image
zh_CN: 静态图像

en: Caption
zh_CN: 标题

en: Label
zh_CN: 标签

en: Text
zh_CN: 文字

note: i18n: ectx: property (windowTitle), widget (QDialog, DetailGroupSectionDialog)
en: Group Section Editor
zh_CN: 分组节编辑器

note: i18n: ectx: property (text), widget (QLabel, lblColumn)
en: Column:
zh_CN: 列：

note: i18n: ectx: property (text), widget (QLabel, lblSort)
en: Sort
zh_CN: 排序

note: i18n: ectx: property (text), widget (QCheckBox, cbHead)
en: Show Group Header
zh_CN: 显示组页眉

note: i18n: ectx: property (text), widget (QCheckBox, cbFoot)
en: Show Group Footer
zh_CN: 显示组页脚

note: i18n: ectx: property (text), widget (QCheckBox, breakAfterFooter)
en: Insert Page Break After this Footer
zh_CN: 在此页脚后换页

note: i18n: ectx: property (text), widget (QPushButton, btnOk)
en: &OK
zh_CN: 确定(&O)

note: i18n: ectx: property (text), widget (QPushButton, bntCancel)
en: &Cancel
zh_CN: 取消(&C)

en: Page Header (Any)
zh_CN: 页眉(所有页)

en: Page Header (Even)
zh_CN: 页眉(偶数页)

en: Page Header (Odd)
zh_CN: 页眉(奇数页)

en: Page Header (First)
zh_CN: 页眉(首页)

en: Page Header (Last)
zh_CN: 页眉(末页)

en: Page Footer (Any)
zh_CN: 页脚(所有页)

en: Page Footer (Even)
zh_CN: 页脚(偶数页)

en: Page Footer (Odd)
zh_CN: 页脚(奇数页)

en: Page Footer (First)
zh_CN: 页脚(首页)

en: Page Footer (Last)
zh_CN: 页脚(末页)

note: i18n: ectx: property (text), widget (QCheckBox, cbReportHeader)
en: Report Header
zh_CN: 报表页眉

note: i18n: ectx: property (text), widget (QCheckBox, cbReportFooter)
en: Report Footer
zh_CN: 报表页脚

en: Title
zh_CN: 标题

en: Report Title
zh_CN: 报表标题

en: Page Size
zh_CN: 页面大小

note: i18n: ectx: property (text), widget (QRadioButton, portrait)
en: Portrait
zh_CN: 纵向

note: i18n: ectx: property (text), widget (QRadioButton, landscape)
en: Landscape
zh_CN: 横向

en: Page Orientation
zh_CN: 页面方向

en: Page Unit
zh_CN: 页面单位

en: Show Grid
zh_CN: 显示网格

en: Grid Snap
zh_CN: 网格吸附

en: Grid Divisions
zh_CN: 网格划分

en: Left Margin
zh_CN: 左边距

en: Right Margin
zh_CN: 右边距

en: Top Margin
zh_CN: 上边距

en: Bottom Margin
zh_CN: 下边距

en: Script Interpreter
zh_CN: 脚本解释器

en: Object Script
zh_CN: 对象脚本

note: i18n: ectx: property (text), widget (QPushButton, btnRemove)
en: Delete
zh_CN: 删除

en: Line
zh_CN: 直线图

[ctx: <data-source>: <object>]
en: %1: %2
zh_CN: %1:%2

en: Detail
zh_CN: 细节

en: Ascending
zh_CN: 升序

en: Descending
zh_CN: 降序

en: Error Encountered
zh_CN: 遇到了错误

en: Unable to add a new group because its name would not be unique
zh_CN: 无法创建新组，原因是名称不唯一

note: i18n: ectx: property (windowTitle), widget (QDialog, SectionEditor)
en: Section Editor
zh_CN: 节编辑器

note: i18n: ectx: property (title), widget (QGroupBox, gbPageFooter)
en: Page Footer
zh_CN: 页脚

note: i18n: ectx: property (text), widget (QCheckBox, cbFootEven)
en: Even Page(s)
zh_CN: 偶数页

note: i18n: ectx: property (text), widget (QCheckBox, cbFootFirst) i18n: ectx: property (text), widget (QCheckBox, cbHeadFirst)
en: First Page
zh_CN: 第一页

note: i18n: ectx: property (text), widget (QCheckBox, cbFootLast) i18n: ectx: property (text), widget (QCheckBox, cbHeadLast)
en: Last Page
zh_CN: 最后一页

note: i18n: ectx: property (text), widget (QCheckBox, cbFootOdd) i18n: ectx: property (text), widget (QCheckBox, cbHeadOdd)
en: Odd Page(s)
zh_CN: 奇数页

note: i18n: ectx: property (text), widget (QCheckBox, cbFootAny)
en: Any Page(s)
zh_CN: 任意页面

note: i18n: ectx: property (title), widget (QGroupBox, gbPageHeader)
en: Page Header
zh_CN: 页眉

note: i18n: ectx: property (text), widget (QCheckBox, cbHeadEven)
en: Even Pages(s)
zh_CN: 偶数页

note: i18n: ectx: property (text), widget (QCheckBox, cbHeadAny)
en: Any Pages(s)
zh_CN: 任何页面

note: i18n: ectx: property (title), widget (QGroupBox, GroupBox1)
en: Group Sections
zh_CN: 分组节

note: i18n: ectx: property (text), widget (QPushButton, btnAdd)
en: &Add
zh_CN: 添加(&A)

note: i18n: ectx: property (text), widget (QPushButton, btnEdit)
en: &Edit
zh_CN: 编辑(&E)

note: i18n: ectx: property (text), widget (QPushButton, btnMoveUp)
en: Move &Up
zh_CN: 上移(&U)

note: i18n: ectx: property (text), widget (QPushButton, brnMoveDown)
en: Move &Down
zh_CN: 下移(&D)

note: i18n: ectx: property (text), widget (QPushButton, buttonOk)
en: &Close
zh_CN: 关闭(&C)

[ctx: (qtundo-format)]
en: Change List
zh_CN: 更改列表

[ctx: (qtundo-format)]
en: Change Styles
zh_CN: 更改样式

[ctx: (qtundo-format)]
en: Delete
zh_CN: 删除

en: Key Press
zh_CN: 按键

[ctx: (qtundo-format)]
en: Text
zh_CN: 文本

[ctx: (qtundo-format)]
en: Delete Column
zh_CN: 删除列

[ctx: (qtundo-format)]
en: Delete Row
zh_CN: 删除行

[ctx: (qtundo-format)]
en: Insert Footnote
zh_CN: 插入脚注

[ctx: (qtundo-format)]
en: Insert Endnote
zh_CN: 插入尾注

[ctx: (qtundo-format)]
en: Insert Column Right
zh_CN: 向右插入列

[ctx: (qtundo-format)]
en: Insert Column Left
zh_CN: 向左插入列

[ctx: (qtundo-format)]
en: Insert Row Below
zh_CN: 向下插入行

[ctx: (qtundo-format)]
en: Insert Row Above
zh_CN: 向上插入行

[ctx: (qtundo-format)]
en: Change List Numbering
zh_CN: 更改列表编号

[ctx: (qtundo-format)]
en: Adjust Column Width
zh_CN: 调整列宽

[ctx: (qtundo-format)]
en: Adjust Row Height
zh_CN: 调整行高

[ctx: (qtundo-format)]
en: Paste As Text
zh_CN: 粘贴为文本

[ctx: (qtundo-format)]
en: Paste
zh_CN: 粘贴

en: Index Reference
zh_CN: 索引引用

en: Text Reference
zh_CN: 文本引用

en: Please create an index to reference first.
zh_CN: 请先创建要引用的索引。

en: Select the index you want to reference
zh_CN: 选择您想要引用的索引

en: Found 1 match | Found %1 matches
zh_CN[0]: 找到 %1 个匹配

en: Found no match
zh_CN: 未找到匹配

[ctx: choice for author profile]
en: Anonymous
zh_CN: 匿名

en: Found no match
    
    No text was replaced
zh_CN: 未找到匹配
    
    没有替换任何文本

en: 1 replacement made | %1 replacements made
zh_CN[0]: 替换了 %1 处

en: Replace %1 with %2?
zh_CN: 用 %2 替换 %1？

[ctx: Underline Style]
en: None
zh_CN: 无

[ctx: Underline Style]
en: Single
zh_CN: 单线

[ctx: Underline Style]
en: Double
zh_CN: 双线

[ctx: (qtundo-format)]
en: New Paragraph
zh_CN: 新段落

en: Insert Bookmark
zh_CN: 插入书签

en: Insert Index
zh_CN: 插入索引

en: Insert Variable
zh_CN: 插入变量

en: Insert Break
zh_CN: 插入分隔符

[ctx: (qtundo-format)]
en: Insert Table
zh_CN: 插入表格

en: Insert Table
zh_CN: 插入表格

en: Insert Row Above
zh_CN: 向上插入行

en: Insert Column Left
zh_CN: 向左插入列

en: Insert Column Right
zh_CN: 向右插入列

en: Delete Column
zh_CN: 删除列

en: Delete Row
zh_CN: 删除行

en: Merge Cells
zh_CN: 合并单元格

en: Split Cells
zh_CN: 分割单元格

en: Adjust Table Width
zh_CN: 调整表宽

en: Change Border Formatting
zh_CN: 更改边框格式

[ctx: (qtundo-format)]
en: Insert Table Of Contents
zh_CN: 插入目录

en: Insert Table Of Contents
zh_CN: 插入目录

en: Modify Table Of Contents
zh_CN: 编辑目录

[ctx: (qtundo-format)]
en: Insert Bibliography
zh_CN: 插入参考书目

en: Insert Bibliography
zh_CN: 插入参考书目

[ctx: (qtundo-format)]
en: Add Citation
zh_CN: 添加引用

[ctx: (qtundo-format)]
en: Typing
zh_CN: 输入

en: Typing
zh_CN: 输入

[ctx: (qtundo-format)]
en: Bold
zh_CN: 粗体

[ctx: (qtundo-format)]
en: Italic
zh_CN: 斜体

[ctx: (qtundo-format)]
en: Underline
zh_CN: 下划线

[ctx: (qtundo-format)]
en: Strike Out
zh_CN: 删除线

[ctx: (qtundo-format)]
en: Change Alignment
zh_CN: 更改对齐

en: Set Vertical Alignment
zh_CN: 设定垂直对齐

en: Decrease Indent
zh_CN: 减少缩进

en: Increase Indent
zh_CN: 增加缩进

en: Decrease font size
zh_CN: 减少字体大小

en: Increase font size
zh_CN: 增加字体大小

en: Set Font
zh_CN: 设定字体

en: Set Font Size
zh_CN: 设定字体大小

en: Set Background Color
zh_CN: 设定背景颜色

en: Set Text Color
zh_CN: 设定文本颜色

en: Set Character Style
zh_CN: 设定字符样式

en: Set Paragraph Style
zh_CN: 设定段落样式

en: Formatting
zh_CN: 格式化

note: i18n: ectx: attribute (title), widget (QWidget, m_formatTab)
en: Format
zh_CN: 格式

en: Default
zh_CN: 默认

en: Undo %1
zh_CN: 撤消 %1

[ctx: Default text for undo action]
en: Undo
zh_CN: 撤消

en: Redo %1
zh_CN: 重做 %1

[ctx: Default text for redo action]
en: Redo
zh_CN: 重做

en: Redo
zh_CN: 重做

en: Undo
zh_CN: 撤消

note: i18n: ectx: Menu (file)
en: &File
zh_CN: 文件(&F)

note: i18n: ectx: Menu (settings)
en: &Settings
zh_CN: 设置(&S)

note: i18n: ectx: ToolBar (mainToolBar)
en: File
zh_CN: 文件

note: i18n: ectx: property (text), widget (QLabel, fullNameLabel)
en: Name:
zh_CN: 名称：

note: i18n: ectx: property (text), widget (QLabel, lblInitialsDesc)
en: Initials:
zh_CN: 名首：

note: i18n: ectx: property (text), widget (QLabel, lblTitleDesc)
en: Title:
zh_CN: 标题：

note: i18n: ectx: property (text), widget (QLabel, lblPositionDesc)
en: Position:
zh_CN: 位置：

note: i18n: ectx: property (text), widget (QLabel, lblCompanyDesc)
en: Company:
zh_CN: 公司：

note: i18n: ectx: property (text), widget (QLabel, lblEmailDesc)
en: Email:
zh_CN: 电子信箱：

note: i18n: ectx: property (text), widget (QLabel, lblPhoneHome)
en: Telephone (home):
zh_CN: 宅电：

note: i18n: ectx: property (text), widget (QLabel, lblPhoneWork)
en: Telephone (work):
zh_CN: 工作电话：

note: i18n: ectx: property (text), widget (QLabel, lblFaxDesc)
en: Fax:
zh_CN: 传真：

note: i18n: ectx: property (text), widget (QLabel, lblStreetDesc)
en: Street:
zh_CN: 街道：

note: i18n: ectx: property (text), widget (QLabel, lblPostalDesc)
en: Postal code:
zh_CN: 邮政编码：

note: i18n: ectx: property (text), widget (QLabel, lblCityDesc)
en: City:
zh_CN: 城市：

note: i18n: ectx: property (text), widget (QLabel, lblCountryDesc)
en: Country:
zh_CN: 国家：

en: Auto save (min):
zh_CN: 自动保存(分)：

en: No auto save
zh_CN: 不自动保存

en: min
zh_CN: 分

en: Create backup file
zh_CN: 创建备份文件

en: Show grid:
zh_CN: 显示网格：

en: Snap to grid:
zh_CN: 吸附到网格：

en: Grid color:
zh_CN: 网格颜色：

en: Spacing
zh_CN: 间隔

[ctx: Horizontal grid spacing]
en: &Horizontal:
zh_CN: 水平(&H)：

[ctx: Vertical grid spacing]
en: &Vertical:
zh_CN: 垂直(&V)：

en: Units:
zh_CN: 单位：

en: Handle radius:
zh_CN: 控制柄半径：

en: Grab sensitivity:
zh_CN: 抓取灵敏度：

en: Paste offset:
zh_CN: 粘贴偏移：

en: Paste at Cursor
zh_CN: 粘贴于光标处

en: Only print and exit
zh_CN: 仅打印并退出

en: Open a new document with a template
zh_CN: 带模板打开新文档

en: Override display DPI
zh_CN: 覆盖显示 DPI

en: Only export to PDF and exit
zh_CN: 仅导出到 PDF 并退出

en: Filename for export-pdf
zh_CN: 导出的 PDF 文件名

en: No template found for: %1
zh_CN: 没有找到适合 %1 的模板

en: Too many templates found for: %1
zh_CN: 适合 %1 的模板太多

en: Template %1 failed to load.
zh_CN: 模板 %1 装入失败。

en: Unknown Calligra MimeType %1. Check your installation.
zh_CN: 未知的 Calligra MIME 类型 %1。请检查您的安装。

en: Recover Files
zh_CN: 恢复文件

note: i18n: ectx: property (toolTip), widget (QCheckBox, m_alwaysUseCheckBox)
en: Always use this template at application start up
zh_CN: 应用程序启动时总是使用此模板

note: i18n: ectx: property (text), widget (QCheckBox, m_alwaysUseCheckBox)
en: Always use this template
zh_CN: 总使用此模板

en: Making backup...
zh_CN: 正在制作备份...

en: Saving...
zh_CN: 正在保存...

en: The password of this encrypted document is not known. Autosave aborted! Please save your work manually.
zh_CN: 此加密文档的密码未知。自动保存失败！请手动保存您的工作。

en: Autosaving...
zh_CN: 正在自动保存...

en: Error during autosave! Partition full?
zh_CN: 自动保存时出错！分区已满？

en: Could not create the file for saving
zh_CN: 无法创建文件进行保存

en: Not able to write '%1'. Partition full?
zh_CN: 不能写文件“%1”。分区已满？

en: Not able to write RDF metadata. Partition full?
zh_CN: 不能写入 RDF 元数据。分区已满？

en: Error while trying to write '%1'. Partition full?
zh_CN: 试图写入“%1”时出错。分区已满？

en: Malformed URL
    %1
zh_CN: URL 格式不对
    %1

en: An autosaved file exists for this document.
    Do you want to open it instead?
zh_CN: 存在一个为该文档自动保存的文件。
    您是否要打开它？

en: The file %1 does not exist.
zh_CN: 文件 %1 不存在。

en: Creation error
zh_CN: 创建错误

en: File not found
zh_CN: 文件未找到

en: Cannot create storage
zh_CN: 无法创建存储

en: Bad MIME type
zh_CN: 无效的 MIME 类型

en: Error in embedded document
zh_CN: 嵌入的文档出错

en: Format not recognized
zh_CN: 格式未识别

en: Not implemented
zh_CN: 未实现

en: Parsing error
zh_CN: 分析错误

en: Document is password protected
zh_CN: 文档被密码保护

en: Invalid file format
zh_CN: 无效的文件格式

en: Internal error
zh_CN: 内部错误

en: Out of memory
zh_CN: 内存溢出

en: Unknown error
zh_CN: 未知错误

en: Could not open
    %2.
    Reason: %1
zh_CN: 无法打开
    %2。
    原因：%1

en: Document <i>%1</i> loaded
zh_CN: 已装入文档 <i>%1</i>

en: Could not find %1
zh_CN: 找不到 %1

en: Parsing error in %1 at line %2, column %3
    Error message: %4
zh_CN: 在 %1 的第 %2 行第 %3 列发生分析错误
    错误消息：%4

en: %1 is not a file.
zh_CN: %1 不是文件。

en: Could not open the file for reading (check read permissions).
zh_CN: 无法打开文件进行读取(请检查读权限)。

en: Could not read the beginning of the file.
zh_CN: 无法读取文件的开始部分。

en: parsing error in the main document at line %1, column %2
    Error message: %3
zh_CN: 在主文档的第 %1 行第 %2 列发生分析错误
    错误消息：%3

en: Not a valid Calligra file: %1
zh_CN: 无效的 Calligra 文件：%1

en: Invalid document: no file 'maindoc.xml'.
zh_CN: 无效文档：没有“maindoc.xml”文件。

en: Document <i>%1</i> contains several versions. Go to File->Versions to open an old version.
zh_CN: 文档<i>%1</i>包含多个版本。请转到文件->版本以打开旧版本。

en: Untitled
zh_CN: 无标题

en: <p>The document <b>'%1'</b> has been modified.</p><p>Do you want to save it?</p>
zh_CN: <p>文档<b>“%1”</b>已经被修改。</p><p>您要保存它吗？</p>

en: Internal error: saveXML not implemented
zh_CN: 内部错误：saveXML 没有实现

en: Could not save
    %1
zh_CN: 无法保存
    %1

en: Could not save %1
    Reason: %2
zh_CN: 无法保存 %1
    原因：%2

en: Could not open
    %1
zh_CN: 无法打开
    %1

en: Could not open %1
    Reason: %2
zh_CN: 无法打开 %1
    原因：%2

en: a word processing
zh_CN: 字处理

en: a spreadsheet
zh_CN: 电子表格

en: a presentation
zh_CN: 演示文稿

en: a chart
zh_CN: 图表

en: a drawing
zh_CN: 绘图

en: Embedding Object
zh_CN: 嵌入式对象

en: Unknown
zh_CN: 未知

note: i18n: ectx: property (text), widget (QLabel, filePathInfoLabel)
en: Path:
zh_CN: 路径：

note: i18n: ectx: property (text), widget (QLabel, lblSubjectDesc)
en: Subject:
zh_CN: 主题：

note: i18n: ectx: property (text), widget (QLabel, lblKeywordsDesc)
en: Keywords:
zh_CN: 关键字：

note: i18n: ectx: property (text), widget (QLabel, lbCommentsDesc)
en: Comments:
zh_CN: 注释：

note: i18n: ectx: property (text), widget (QLabel, lblCreatedDesc)
en: Created:
zh_CN: 创建时间：

note: i18n: ectx: property (text), widget (QLabel, lblModifiedDesc)
en: Modified:
zh_CN: 修改时间：

note: i18n: ectx: property (text), widget (QLabel, lblLastPrintedDesc)
en: Last printed:
zh_CN: 上次打印：

note: i18n: ectx: property (text), widget (QLabel, lblEditingDesc)
en: Total editing time:
zh_CN: 总计编辑次数：

note: i18n: ectx: property (text), widget (QPushButton, pbReset)
en: &Reset
zh_CN: 重置(&R)

note: i18n: ectx: property (text), widget (QLabel, lblRevisionDesc)
en: Revision number:
zh_CN: 修订号：

note: i18n: ectx: property (text), widget (QLabel, lblEncryptedDesc)
en: Encryption:
zh_CN: 加密：

note: i18n: ectx: property (text), widget (QPushButton, pbEncrypt)
en: &Encrypt
zh_CN: 加密(&E)

en: Document Information
zh_CN: 文档信息

en: General
zh_CN: 常规

en: Last saved by
zh_CN: 最后保存者

en: Use ';' (Example: Office;KDE;Calligra)
zh_CN: 使用“;”(如：Office;KDE;Calligra)

en: This document will be decrypted
zh_CN: 此文档将被解密

en: Do not decrypt
zh_CN: 不解密

en: This document is encrypted
zh_CN: 此文档已加密

en: D&ecrypt
zh_CN: 解密(&E)

en: This document will be encrypted.
zh_CN: 此文档将被加密。

en: Do not encrypt
zh_CN: 不加密

en: This document is not encrypted
zh_CN: 此文档未加密

en: This document does not support encryption
zh_CN: 此文档不支持加密

en: <qt>Decrypting the document will remove the password protection from it.<p>Do you still want to decrypt the file?</qt>
zh_CN: <qt>解密文档将从中删除密码保护。<p>您仍然想要解密文件吗？</qt>

en: Confirm Decrypt
zh_CN: 确认解密

en: Decrypt
zh_CN: 解密

en: <qt>Your document could not be saved automatically.<p>To complete the decryption, please save the document.</qt>
zh_CN: <qt>无法自动保存您的文档。<p>要完成解密，请保存文档。</qt>

en: Save Document
zh_CN: 保存文档

en: <qt>The document has been changed since it was opened. To complete the decryption the document needs to be saved.<p>Do you want to save the document now?</qt>
zh_CN: <qt>自上次打开后文档已经更改。要完成解密，需要保存文档。<p>您是否想要立即保存文档？</qt>

en: %1 (unknown file type)
zh_CN: %1 (未知文件类型)

en: <qt>The document is currently saved as %1. The document needs to be changed to <b>OASIS OpenDocument</b> to be encrypted.<p>Do you want to change the file to OASIS OpenDocument?</qt>
zh_CN: <qt>文档目前正保存为 %1。要加密的话，需要更改为 <b>OASIS OpenDocument</b>。<p>您是否想要将文件更改为 OASIS OpenDocument？</qt>

en: Change Filetype
zh_CN: 更改文件类型

en: Change
zh_CN: 更改

en: <qt>Your document could not be saved automatically.<p>To complete the encryption, please save the document.</qt>
zh_CN: <qt>无法自动保存您的文档。<p>要完成加密，请保存文档。</qt>

en: <qt>The document has been changed since it was opened. To complete the encryption the document needs to be saved.<p>Do you want to save the document now?</qt>
zh_CN: <qt>自上次打开后文档已经更改。要完成加密，需要保存文档。<p>您是否想要立即保存文档？</qt>

en: Yes
zh_CN: 是

en: No
zh_CN: 无

en: Open Document
zh_CN: 打开文档

en: %1 (Uncompressed XML Files)
zh_CN: %1 (未压缩的 XML 文件)

en: %1 (Flat XML File)
zh_CN: %1 (平面 XML 文件)

en: %1 (Encrypted)
zh_CN: %1 (已加密)

en: %1 (%2 Compatible)
zh_CN: %1 (兼容 %2)

en: Could not export file.
zh_CN: 无法导出文件。

en: Missing Export Filter
zh_CN: 导出过滤器丢失

en: Could not import file of type
    %1
zh_CN: 无法导入这种类型的文件
    %1

en: Missing Import Filter
zh_CN: 导入过滤器丢失

en: Choose Filter
zh_CN: 选择过滤器

en: Case Sensitive
zh_CN: 区分大小写

en: Match cases when searching
zh_CN: 搜索区分大小写

en: Whole Words Only
zh_CN: 匹配整个单词

en: Match only whole words
zh_CN: 全字匹配

en: Find from Cursor
zh_CN: 从光标处查找

en: Start searching from the current cursor
zh_CN: 从当前光标位置开始查找

[ctx: Label for the Find text input box]
en: Find:
zh_CN: 查找：

[ctx: Next search result]
en: Next
zh_CN: 下一个

[ctx: Previous search result]
en: Previous
zh_CN: 上一个

[ctx: Search options]
en: Options
zh_CN: 选项

[ctx: Label for the Replace text input box]
en: Replace:
zh_CN: 替换：

[ctx: Replace the current match]
en: Replace
zh_CN: 替换

[ctx: Replace all found matches]
en: Replace All
zh_CN: 全部替换

[ctx: Total number of matches]
en: 1 match found | %1 matches found
zh_CN[0]: 找到了 %1 次匹配

en: No matches found
zh_CN: 没有找到匹配项

en: Search hit bottom, continuing from top.
zh_CN: 搜索到达底部，从顶部继续。

en: Search hit top, continuing from bottom.
zh_CN: 搜索到达顶部，从底部继续。

en: Shows or hides grid
zh_CN: 显示或隐藏网格

en: %1 unsaved document (%2)
zh_CN: %1 未保存的文档 (%2)

en: Export as PDF...
zh_CN: 导出为 PDF...

en: Reload
zh_CN: 重新装入

en: Versions...
zh_CN: 版本...

en: I&mport...
zh_CN: 导入(&M)...

en: E&xport...
zh_CN: 导出(&X)...

en: Full Screen Mode
zh_CN: 全屏模式

en: Show Dockers
zh_CN: 显示停靠栏

en: Dockers
zh_CN: 停靠栏

en: (write protected)
zh_CN: (写保护)

en: Save as %1
zh_CN: 另存为 %1

en: <qt>Saving as a %1 may result in some loss of formatting.<p>Do you still want to save in this format?</qt>
zh_CN: <qt>另存为 %1 可能造成某些格式丢失。<p>您仍然想要保存为此格式吗？</qt>

en: Confirm Save
zh_CN: 确认保存

en: <qt>Exporting as a %1 may result in some loss of formatting.<p>Do you still want to export to this format?</qt>
zh_CN: <qt>导出为 %1 可能造成某些格式丢失。<p>您仍然想要导出为此格式吗？</qt>

en: Confirm Export
zh_CN: 确认导出

en: Export
zh_CN: 导出

en: Save Document As
zh_CN: 文档另存为

en: Export Document As
zh_CN: 文档导出为

en: A document with this name already exists.
    Do you want to overwrite it?
zh_CN: 已存在该名称的文档。
    您要覆盖它吗？

en: Warning
zh_CN: 警告

en: Export to PDF
zh_CN: 导出为 PDF

en: Show %1 Toolbar
zh_CN: 显示%1工具栏

en: Hide %1 Toolbar
zh_CN: 隐藏%1工具栏

en: Document - %1
zh_CN: 文档 - %1

en: You will lose all changes made since your last save
    Do you want to continue?
zh_CN: 您将丢失自您上次保存之后的所有改变
    您要继续吗？

en: Recent Documents
zh_CN: 最近的文档

en: Custom Document
zh_CN: 自定义文档

en: Printing done
zh_CN: 打印完成

en: Close
zh_CN: 关闭

en: Stopped
zh_CN: 已停止

en: Stop
zh_CN: 停止

en: Open This Document
zh_CN: 打开此文档

[ctx: File modification date and time. %1 is date time]
en: <tr><td><b>Modified:</b></td><td>%1</td></tr>
zh_CN: <tr><td><b>修改时间：</b></td><td>%1</td></tr>

[ctx: File access date and time. %1 is date time]
en: <tr><td><b>Accessed:</b></td><td>%1</td></tr>
zh_CN: <tr><td><b>访问时间：</b></td><td>%1</td></tr>

en: First line indent
zh_CN: 首行缩进

en: Left indent
zh_CN: 左缩进

en: Right indent
zh_CN: 右缩进

en: Show Guides
zh_CN: 显示辅助线

en: Shows or hides guides
zh_CN: 显示或隐藏辅助线

en: Create Template
zh_CN: 创建模板

en: Group:
zh_CN: 组：

en: &Add Group...
zh_CN: 添加组(&A)...

en: &Remove
zh_CN: 删除(&R)

en: Picture
zh_CN: 图片

en: &Default
zh_CN: 默认(&D)

en: Custom
zh_CN: 自定义

en: &Select...
zh_CN: 选择(&S)...

en: Preview:
zh_CN: 预览：

en: Use the new template as default
zh_CN: 使用新模板作为默认值

en: Use the new template every time %1 starts
zh_CN: 每次启动 %1 时都使用新模板

en: Do you really want to overwrite the existing '%1' template?
zh_CN: 您真的要覆盖已有的模板“%1”吗？

en: Add Group
zh_CN: 添加组

en: Enter group name:
zh_CN: 输入组名称：

en: This name is already used.
zh_CN: 此名称已经使用。

en: Do you really want to remove that group?
zh_CN: 您真的要删除该组？

en: Remove Group
zh_CN: 删除组

en: Do you really want to remove that template?
zh_CN: 您真的要删除这个模板？

en: Remove Template
zh_CN: 删除模板

en: &Delete
zh_CN: 删除(&D)

en: Could not load picture.
zh_CN: 无法载入图片。

en: No picture available.
zh_CN: 没有可用的图片。

en: Use This Template
zh_CN: 使用此模板

en: Tools
zh_CN: 工具

en: Tool Options
zh_CN: 工具选项

en: Toggles organising the options in tabs or not
zh_CN: 切换是否在标签中组织选项

en: Version
zh_CN: 版本

en: Date & Time
zh_CN: 日期和时间

en: Saved By
zh_CN: 保存者

en: Comment
zh_CN: 注释

en: &Modify
zh_CN: 修改(&M)

en: &Open
zh_CN: 打开(&O)

en: A new version could not be added
zh_CN: 无法添加新版本

en: Date: %1
zh_CN: 日期：%1

en: &New View
zh_CN: 新建视图(&N)

en: Active Author Profile
zh_CN: 激活作者简介

en: Select the object you want to reference
zh_CN: 选择您想要引用的对象

en: Reference
zh_CN: 引用

[ctx: statement is an Rdf related term]
en: Discard invalid statements?
zh_CN: 忽略无效语句？

note: i18n: ectx: attribute (title), widget (QWidget, tab)
en: Triples
zh_CN: 三元组

note: i18n: ectx: property (text), widget (QPushButton, newTripleButton) i18n: ectx: property (text), widget (QPushButton, newNamespaceButton) i18n: ectx: property (text), widget (QPushButton, newStylesheet)
en: new
zh_CN: 新建

note: i18n: ectx: property (text), widget (QPushButton, copyTripleButton)
en: copy
zh_CN: 复制

note: i18n: ectx: property (text), widget (QPushButton, deleteTripleButton) i18n: ectx: property (text), widget (QPushButton, deleteNamespaceButton) i18n: ectx: property (text), widget (QPushButton, deleteStylesheet)
en: delete
zh_CN: 删除

note: i18n: ectx: attribute (title), widget (QWidget, tab_2)
en: Namespaces
zh_CN: 命名空间

note: i18n: ectx: property (text), widget (QTreeWidget, m_namespaceView)
en: Prefix
zh_CN: 前缀

note: i18n: ectx: property (text), widget (QTreeWidget, m_namespaceView)
en: Namespace
zh_CN: 命名空间

note: i18n: ectx: attribute (title), widget (QWidget, tab_3)
en: Semantic
zh_CN: 语义

note: i18n: ectx: property (text), widget (QPushButton, m_sparqlExecute)
en: Execute
zh_CN: 执行

note: i18n: ectx: attribute (title), widget (QWidget, tab_5)
en: Stylesheets
zh_CN: 样式表

note: i18n: ectx: property (text), widget (QLabel, label)
en: Contacts
zh_CN: 联系人

note: i18n: ectx: property (text), widget (QLabel, label_2)
en: Events
zh_CN: 事件

note: i18n: ectx: property (text), widget (QLabel, label_3)
en: Locations
zh_CN: 位置

note: i18n: ectx: property (text), widget (QPushButton, m_defaultContactsSheetButton) i18n: ectx: property (text), widget (QPushButton, m_defaultEventsSheetButton) i18n: ectx: property (text), widget (QPushButton, m_defaultLocationsSheetButton) i18n: ectx: property (text), widget (QPushButton, m_setAllSty
en: Set For All Existing
zh_CN: 为所有现有的进行设置

en: Area
zh_CN: 面积

en: Region
zh_CN: 区域

en: Could not add entry
    %1
zh_CN: 无法添加项
    %1

en: Could not save iCal file
    %1
zh_CN: 无法保存 iCal 文件
    %1

note: i18n: ectx: property (text), widget (QLabel, label)
en: &Summary:
zh_CN: 摘要(&S)：

note: i18n: ectx: property (text), widget (QLabel, label_2)
en: &Location:
zh_CN: 位置(&L)：

note: i18n: ectx: property (text), widget (QLabel, label_3)
en: &Start:
zh_CN: 开始(&S)：

note: i18n: ectx: property (text), widget (QLabel, label_5)
en: &End:
zh_CN: 结束(&E)：

note: i18n: ectx: attribute (title), widget (QWidget, tadtab)
en: Time and Date
zh_CN: 时间和日期

note: i18n: ectx: attribute (title), widget (QWidget, tztab)
en: Timezone
zh_CN: 时区

en: Calendar Event
zh_CN: 日历事件

en: Edit...
zh_CN: 编辑...

en: Import event to Calendar
zh_CN: 将事件导入到日历

en: Export event to iCal file...
zh_CN: 将事件导出为 iCal 文件...

note: i18n: ectx: property (text), widget (QLabel, label) i18n: ectx: property (text), widget (QLabel, label_2)
en: &Name:
zh_CN: 姓名(&N)：

note: i18n: ectx: property (text), widget (QLabel, label_2)
en: &Nick:
zh_CN: 昵称(&N)：

note: i18n: ectx: property (text), widget (QLabel, label_3)
en: &Phone Number:
zh_CN: 电话号码(&P)：

note: i18n: ectx: property (text), widget (QLabel, label_4)
en: &Home Page:
zh_CN: 主页(&H)：

en: Contact Information
zh_CN: 联系信息

en: Import contact
zh_CN: 导入联系人

en: Export as vcard...
zh_CN: 导出为 vcard...

note: i18n: ectx: property (text), widget (QLabel, label_2)
en: &Name
zh_CN: 姓名(&N)

note: i18n: ectx: property (toolTip), widget (Marble::MarbleWidget, map)
en: The Earth
zh_CN: 地球

note: i18n: ectx: property (whatsThis), widget (Marble::MarbleWidget, map)
en: The Marble widget displays a virtual globe.
zh_CN: Marble 部件显示虚拟地球仪。

note: i18n: ectx: property (toolTip), widget (Marble::MarbleNavigator, zoomer)
en: Navigation Control
zh_CN: 导航控制

note: i18n: ectx: property (whatsThis), widget (Marble::MarbleNavigator, zoomer)
en: Use this control to navigate.
zh_CN: 使用它控制导航。

note: i18n: ectx: property (text), widget (QLabel, label_3)
en: Latitude
zh_CN: 纬度

note: i18n: ectx: property (text), widget (QLabel, label_4)
en: Longitude
zh_CN: 经度

en: Location Information
zh_CN: 位置信息

en: People
zh_CN: 人员

en: Apply Stylesheet
zh_CN: 应用样式表

en: System
zh_CN: 系统

en: User
zh_CN: 用户

en: Reapply Current
zh_CN: 重新应用当前

en: Disassociate
zh_CN: 取消关联

en: Edit %1
zh_CN: 编辑 %1

note: i18n: ectx: property (title), widget (QGroupBox, groupBox)
en: Stylesheet Definition
zh_CN: 样式表定义

note: i18n: ectx: property (title), widget (QGroupBox, groupBox_2)
en: Variables Available
zh_CN: 变量可见

note: i18n: ectx: property (text), widget (QTableWidget, variables)
en: Description
zh_CN: 描述

note: i18n: ectx: property (text), widget (QTreeWidget, stylesheets)
en: Stylesheet Name
zh_CN: 样式名称

en: Empty
zh_CN: 空

en: Literal
zh_CN: 常量

en: Blank
zh_CN: 空

en: Valid
zh_CN: 有效

en: Subject
zh_CN: 主题

en: Predicate
zh_CN: 述语

en: Object
zh_CN: 对象

en: Obj Type
zh_CN: 对象类型

en: DataType
zh_CN: 数据类型

en: Stored In
zh_CN: 存储于

en: This document contains an unknown encryption method. Some parts may be unreadable.
zh_CN: 此文档包含未知的加密方式。某些部分可能无法读取。

en: This document contains incomplete encryption data. Some parts may be unreadable.
zh_CN: 此文档包含不完整的加密数据。某些部分可能无法读取。

en: Please enter the password to open this file.
zh_CN: 请输入密码以打开此文件。

en: Please enter the password to encrypt the document with.
zh_CN: 请输入密码以加密文档。

en: Do you want to save the password?
zh_CN: 您真的要保存密码吗？

en: No store backend
zh_CN: 无存储后端

en: Parsing error in the main document at line %1, column %2
    Error message: %3
zh_CN: 在主文档的第 %1 行第 %2 列发生分析错误
    错误消息：%3

[ctx: Page size]
en: Screen
zh_CN: 屏幕

[ctx: Page size]
en: Custom
zh_CN: 自定义

en: The directory mode is not supported for remote locations.
zh_CN: 目录模式不支持远程位置。

en: Calligra Storage
zh_CN: Calligra 存储

en: Millimeters (mm)
zh_CN: 毫米(mm)

en: Centimeters (cm)
zh_CN: 厘米(cm)

en: Decimeters (dm)
zh_CN: 分米(dm)

en: Inches (in)
zh_CN: 英寸(in)

en: Points (pt)
zh_CN: 磅(pt)

en: Pixels (px)
zh_CN: 像素(px)

en: Error!
zh_CN: 错误！

en: Clear
zh_CN: 清除

en: Subtract
zh_CN: 减

en: Multiply
zh_CN: 乘

en: Alpha mask
zh_CN: Alpha 蒙板

en: Undefined operation in the alpha color space
zh_CN: 在 Alpha 色彩空间的未定义操作

en: L*a*b* (16-bit integer/channel, unmanaged)
zh_CN: L*a*b* (16-位整型/通道，未管理)

en: Lightness
zh_CN: 亮度

en: RGB (16-bit integer/channel, unmanaged)
zh_CN: RGB (16-位整型/通道，未管理)

en: RGB (8-bit integer/channel, unmanaged)
zh_CN: RGB (8-位整型/通道，未管理)

en: Blue
zh_CN: 蓝

en: Green
zh_CN: 绿

en: Red
zh_CN: 红

en: Undefined operation in the %1 space
zh_CN: %1 空间中未定义的操作

en: Undefined operation in the %1 color space
zh_CN: %1 色彩空间中未定义的操作

en: Simple Color Conversion Engine
zh_CN: 简单色彩转换引擎

en: Alpha darken
zh_CN: Alpha 变暗

en: Burn
zh_CN: 加深

en: Dissolve
zh_CN: 溶解

en: Divide
zh_CN: 拆分

en: Dodge
zh_CN: 减淡

en: Erase
zh_CN: 擦除

en: Hard light
zh_CN: 强光

en: Inverse Subtract
zh_CN: 反减

en: Normal
zh_CN: 正常

en: Overlay
zh_CN: 叠加

en: Grain Merge
zh_CN: 晶粒合并

en: Grain Extract
zh_CN: 晶粒提取

en: Hard Mix
zh_CN: 实色混合

en: Geometric Mean
zh_CN: 几何平均

en: Parallel
zh_CN: 并行

en: Screen
zh_CN: 屏幕

en: Color Dodge
zh_CN: 颜色减淡

en: Linear Dodge
zh_CN: 线性减淡

en: Lighten
zh_CN: 变亮

en: Hard Light
zh_CN: 强光

en: Soft Light
zh_CN: 柔光

en: Gamma Light
zh_CN: 伽玛变亮

en: Vivid Light
zh_CN: 亮光

en: Pin Light
zh_CN: 点光源

en: Linear Light
zh_CN: 线光源

en: Color Burn
zh_CN: 颜色加深

en: Linear Burn
zh_CN: 线性加深

en: Darken
zh_CN: 变暗

en: Gamma Dark
zh_CN: 伽玛变暗

en: Addition
zh_CN: 相加

en: Inversed-Subtract
zh_CN: 反减

en: Arcus Tangent
zh_CN: 反正切值

en: Difference
zh_CN: 相差

en: Exclusion
zh_CN: 排除

en: Equivalence
zh_CN: 等效

en: Additive-Subtractive
zh_CN: 累减

en: Copy Red
zh_CN: 复制红色

en: Copy Green
zh_CN: 复制绿色

en: Copy Blue
zh_CN: 复制蓝色

en: Color
zh_CN: 颜色

en: Hue
zh_CN: 色调

en: Saturation
zh_CN: 饱和度

en: Increase Saturation
zh_CN: 增加饱和度

en: Decrease Saturation
zh_CN: 减少饱和度

en: Luminosity
zh_CN: 光度

en: Increase Luminosity
zh_CN: 增加光度

en: Decrease Luminosity
zh_CN: 减少光度

en: Color HSI
zh_CN: 颜色 HSI

en: Hue HSI
zh_CN: 色调 HSI

en: Saturation HSI
zh_CN: 饱和度 HSI

en: Increase Saturation HSI
zh_CN: 增加饱和度 HSI

en: Decrease Saturation HSI
zh_CN: 减少饱和度 HSI

en: Intensity
zh_CN: 强度

en: Increase Intensity
zh_CN: 增加强度

en: Decrease Intensity
zh_CN: 减少强度

en: Color HSL
zh_CN: 颜色 HSL

en: Hue HSL
zh_CN: 色调 HSL

en: Saturation HSL
zh_CN: 饱和度 HSL

en: Increase Saturation HSL
zh_CN: 增加饱和度 HSL

en: Decrease Saturation HSL
zh_CN: 减少饱和度 HSL

en: Increase Lightness
zh_CN: 增加光度

en: Decrease Lightness
zh_CN: 减少光度

en: Color HSV
zh_CN: 颜色 HSV

en: Hue HSV
zh_CN: 色调 HSV

en: Saturation HSV
zh_CN: 饱和度 HSV

en: Increase Saturation HSV
zh_CN: 增加饱和度 HSV

en: Decrease Saturation HSV
zh_CN: 减少饱和度 HSV

en: Value
zh_CN: 值

en: Increase Value
zh_CN: 增加值

en: Decrease Value
zh_CN: 减少值

en: Soft light
zh_CN: 柔光

en: Generic RGB Histogram
zh_CN: 常规 RGB 直方图

en: R
zh_CN: 红

en: G
zh_CN: 绿

en: B
zh_CN: 蓝

en: L*a*b* Histogram
zh_CN: L*a*b* 直方图

en: Generic L*a*b* Histogram
zh_CN: 常规 L*a*b* 直方图

en: Red Green Blue
zh_CN: 红绿蓝

en: Cyan Magenta Yellow Black
zh_CN: 青红黄黑(CMYK)

en: Grayscale
zh_CN: 灰度

en: Grayscale (without transparency)
zh_CN: 灰度(无半透明)

en: 8 Bits
zh_CN: 8 比特

en: 16 Bits
zh_CN: 16 比特

en: 16 Bits Float
zh_CN: 16 比特浮点

en: 32 Bits Float
zh_CN: 32 比特浮点

en: 64 Bits Float
zh_CN: 64 比特浮点

en: Arithmetic
zh_CN: 算术

en: Negative
zh_CN: 负值

en: Mix
zh_CN: 混合

en: Additive Subtractive
zh_CN: 累减

en: Alpha Darken
zh_CN: Alpha 变暗

en: Bumpmap
zh_CN: 凹凸贴图

en: SVG Gradient
zh_CN: SVG 梯度

[ctx: Text list-style]
en: None
zh_CN: 无

en: Small Bullet
zh_CN: 小符号

en: Circle Bullet
zh_CN: 圆圈符号

en: Square Bullet
zh_CN: 方形符号

en: Rhombus Bullet
zh_CN: 菱形符号

en: Check Mark Bullet
zh_CN: 打勾符号

en: Rightwards Arrow Bullet
zh_CN: 右箭头符号

en: Arabic
zh_CN: 阿拉伯语

en: Lower Alphabetical
zh_CN: 按字母顺序降序

en: Upper Alphabetical
zh_CN: 按字母顺序升序

en: Lower Roman
zh_CN: 小写罗马字母

en: Upper Roman
zh_CN: 大写罗马字母

en: Large Bullet
zh_CN: 大符号

en: Bengali
zh_CN: 孟加拉文

en: Gujarati
zh_CN: 古吉拉特文

en: Gurumukhi
zh_CN: 锡克教文

en: Kannada
zh_CN: 埃纳德文

en: Malayalam
zh_CN: 马拉亚拉姆文

en: Oriya
zh_CN: 奥里亚文

en: Tamil
zh_CN: 泰米尔文

en: Telugu
zh_CN: 泰卢固文

en: Tibetan
zh_CN: 藏文

en: Thai
zh_CN: 泰文

en: Abjad
zh_CN: 字母

en: ArabicAlphabet
zh_CN: 阿拉伯字母

en: Recent:
zh_CN: 最近：

en: Add / Remove Colors...
zh_CN: 添加/删除颜色...

en: Import Data
zh_CN: 导入数据

[ctx: Descriptive encoding name]
en: Recommended ( %1 )
zh_CN: 推荐(%1)

[ctx: Descriptive encoding name]
en: Locale ( %1 )
zh_CN: 语系(%1)

[ctx: Descriptive encoding name]
en: Other ( %1 )
zh_CN: 其它(%1)

en: Generic
zh_CN: 常规

en: Date
zh_CN: 日期

en: Currency
zh_CN: 货币

note: i18n: ectx: property (text), item, widget (QComboBox, m_comboQuote)
en: None
zh_CN: 无

en: Please check the ranges you specified. The start value must be lower than the end value.
zh_CN: 请检查您指定的范围。起始值必须小于终止值。

en: Cannot find encoding: %1
zh_CN: 找不到编码：%1

note: i18n: ectx: attribute (title), widget (QWidget, m_dataTab)
en: Data
zh_CN: 数据

note: i18n: ectx: property (text), widget (QLabel, textLabel1_3)
en: E&ncoding:
zh_CN: 编码(&N)：

note: i18n: ectx: property (text), widget (QCheckBox, m_firstRowHeader)
en: First row contains headers
zh_CN: 首行包含表头

note: i18n: ectx: property (text), widget (QCheckBox, m_firstColHeader)
en: First column contains headers
zh_CN: 首列包含表头

note: i18n: ectx: property (title), widget (QGroupBox, m_delimiterBox)
en: Delimiter
zh_CN: 分隔符

note: i18n: ectx: property (text), widget (QRadioButton, m_radioComma)
en: Comma
zh_CN: 逗号

note: i18n: ectx: property (text), widget (QRadioButton, m_radioSemicolon)
en: Semicolon
zh_CN: 分号

note: i18n: ectx: property (text), widget (QRadioButton, m_radioOther)
en: Other
zh_CN: 其它

note: i18n: ectx: property (text), widget (QRadioButton, m_radioTab)
en: Tabulator
zh_CN: 制表位

note: i18n: ectx: property (text), widget (QRadioButton, m_radioSpace)
en: Space
zh_CN: 空格

note: i18n: ectx: property (text), widget (QLabel, label2)
en: Text&quote:
zh_CN: 引号(&Q)：

note: i18n: ectx: property (text), widget (QLabel, label3)
en: Decimal symbol:
zh_CN: 小数点符：

note: i18n: ectx: property (text), widget (QLabel, label4)
en: Thousands separator:
zh_CN: 千位分割符：

note: i18n: ectx: property (text), widget (QCheckBox, m_ignoreDuplicates)
en: Ignore duplicate delimiters
zh_CN: 忽略重复的分隔符

note: i18n: ectx: property (text), widget (QLabel, label1)
en: &Format:
zh_CN: 格式(&F)：

note: i18n: ectx: attribute (title), widget (QWidget, m_rangesTab)
en: Ranges
zh_CN: 范围

note: i18n: ectx: property (text), widget (QPushButton, m_updateButton)
en: Update
zh_CN: 更新

note: i18n: ectx: property (text), widget (QLabel, TextLabel3_2)
en: Import columns:
zh_CN: 导入列：

note: i18n: ectx: property (text), widget (QLabel, TextLabel3)
en: Import lines:
zh_CN: 导入行：

note: i18n: ectx: property (text), widget (QLabel, textLabel1_2) i18n: ectx: property (text), widget (QLabel, textLabel1)
en: to
zh_CN: 到

note: i18n: ectx: property (toolTip), widget (QToolButton, remove)
en: Remove
zh_CN: 删除

note: i18n: ectx: property (toolTip), widget (QToolButton, open)
en: Open palette
zh_CN: 打开调色板

note: i18n: ectx: property (toolTip), widget (QToolButton, save)
en: Save palette
zh_CN: 保存调色板

en: Add Color To Palette
zh_CN: 添加颜色至调色板

en: Color name:
zh_CN: 颜色名称：

en: Cannot write to palette file %1. Maybe it is read-only.
zh_CN: 无法写入调色板文件 %1。可能它是只读文件。

en: Palette
zh_CN: 调色板

en: Add/Remove Colors
zh_CN: 添加/删除颜色

en: Page Layout
zh_CN: 页面版式

en: Apply to document
zh_CN: 应用到文档

en: Left Edge:
zh_CN: 左边缘：

en: Right Edge:
zh_CN: 右边缘：

en: Binding Edge:
zh_CN: 装订边界：

en: Page Edge:
zh_CN: 页边距：

en: Facing Pages:
zh_CN: 双面：

note: i18n: ectx: property (text), widget (QRadioButton, facingPages)
en: Facing pages
zh_CN: 双面

en: Page Layout:
zh_CN: 页面版式：

en: Page spread
zh_CN: 展开页面

note: i18n: ectx: property (text), widget (QLabel, unitsLabel)
en: Unit:
zh_CN: 单位：

note: i18n: ectx: property (text), widget (QLabel, stylesLabel)
en: Follow style:
zh_CN: 按照样式：

note: i18n: ectx: property (text), widget (QLabel, label_2)
en: Size:
zh_CN: 大小：

note: i18n: ectx: property (text), widget (QLabel, label_3)
en: Width:
zh_CN: 宽度：

note: i18n: ectx: property (text), widget (QLabel)
en: Height:
zh_CN: 高度：

note: i18n: ectx: property (text), widget (QLabel)
en: Orientation:
zh_CN: 方向：

note: i18n: ectx: property (text), widget (QLabel, facingPageLabel)
en: Facing pages:
zh_CN: 双面：

note: i18n: ectx: property (text), widget (QRadioButton, singleSided)
en: Single sided
zh_CN: 单面

note: i18n: ectx: property (text), widget (QLabel, directionLabel)
en: Text direction:
zh_CN: 文本方向：

note: i18n: ectx: property (text), item, widget (QComboBox, textDirection)
en: Automatic
zh_CN: 自动

note: i18n: ectx: property (text), item, widget (QComboBox, textDirection)
en: Left to right
zh_CN: 从左到右

note: i18n: ectx: property (text), item, widget (QComboBox, textDirection)
en: Right to left
zh_CN: 从右到左

note: i18n: ectx: property (title), widget (QGroupBox, margins)
en: Margins
zh_CN: 页边距

note: i18n: ectx: property (text), widget (QLabel)
en: Top:
zh_CN: 顶部：

note: i18n: ectx: property (text), widget (QLabel, leftLabel)
en: Binding edge:
zh_CN: 装订边缘：

note: i18n: ectx: property (text), widget (QLabel, rightLabel)
en: Page edge:
zh_CN: 页面边缘：

note: i18n: ectx: property (text), widget (QLabel, label_12)
en: Bottom:
zh_CN: 底部：

en: Import Resource
zh_CN: 导入资源

en: Delete Resource
zh_CN: 删除资源

en: Download Resource
zh_CN: 下载资源

en: Share Resource
zh_CN: 分享资源

en: Choose File to Add
zh_CN: 选择要添加的文件

note: i18n: ectx: property (text), widget (QCheckBox, shadowVisible)
en: Show Shadow
zh_CN: 显示阴影

note: i18n: ectx: property (text), widget (QLabel, label)
en: Angle:
zh_CN: 角度：

note: i18n: ectx: property (text), widget (QLabel, label_2)
en: Offset:
zh_CN: 偏移：

note: i18n: ectx: property (text), widget (QLabel, label_3)
en: Color:
zh_CN: 颜色：

note: i18n: ectx: property (text), widget (QLabel, label_4)
en: Blur radius:
zh_CN: 模糊半径：

en: Style:
zh_CN: 样式：

en: Set line width of actual selection
zh_CN: 设定实际选择的线宽度

en: Join:
zh_CN: 连接：

en: Miter join
zh_CN: 斜角连接

en: Round join
zh_CN: 圆角连接

en: Bevel join
zh_CN: 斜角连接

en: Miter limit:
zh_CN: 斜接限制：

en: Set miter limit
zh_CN: 设置斜接限制

en: Value (brightness)
zh_CN: 值(亮度)

en: Cyan
zh_CN: 青

en: Magenta
zh_CN: 品红

en: Yellow
zh_CN: 黄

en: Black
zh_CN: 黑

en: Green to magenta*
zh_CN: 绿到洋红*

en: Blue to yellow
zh_CN: 蓝到黄

en: Opacity:
zh_CN: 透明度：

en: Color Selector
zh_CN: 颜色选择器

en: deselect item
zh_CN: 取消选定项目

en: select item
zh_CN: 选择项目

en: Use same aspect as pixels
zh_CN: 使用与像素相同的外观

en: Zoom to Selection
zh_CN: 缩放到选择区

en: Zoom to All
zh_CN: 缩放到全部

en: Fit Page Width
zh_CN: 适合页宽

en: Fit Page
zh_CN: 适合页面

en: Actual Pixels
zh_CN: 实际像素
